فرماندار بهبهان: تجهیز اتاق‌های بحران در دستگاه‌ها یک ضرورت است

خورنا: فرماندار بهبهان ضمن تأکید بر رفع نقاط حادثه‎خیز برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه سیل این شهرستان، خواستار تجهیز اتاق‎های بحران در دستگاه‎ها به‌عنوان یک ضرورت شد.

فرهاد باذلی‎محبوب امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص سیل روز گذشته این شهرستان اظهار داشت: متوسط بارندگی در چند روز گذشته در بهبهان ۷۶ میلیمتر بود که ما از آثار بسیار خیر این بارش‎ها شادمان بودیم اما این حادثه همه ما را نگران کرد.
وی افزود: طبق اعلام رسمی پزشک قانونی تاکنون هشت نفر در این حادثه جان خود را از دست داده و دو نفر نیز مفقود شده‎اند و هم‎چنان جست‎و‎جو برای یافتن مفقودان و حادثه‎دیدگان احتمالی ادامه دارد.
فرماندار بهبهان تصریح کرد: از ساعات اولیه بارش‎های شدید باران ستاد حوادث غیر‎مترقبه در شهرستان تشکیل شد اما هیچ‎یک از ما ورود این حجم سنگین آب را پیش‎بینی نمی‎کردیم.
وی با بیان اینکه طول این حادثه ۱۵ کیلومتر است، بیان کرد: روستاها و مناطق زیادی در سطح شهرستان آسیب دیده و دچار خسارت شده‎اند که به دلیل گستردگی حادثه هنوز نتوانسته‎ایم ابعاد خسارات را ثبت کنیم.
باذلی‎محبوب در ادامه وضعیت روستاهای آسیب‎دیده را اسفناک دانست و گفت: به دنبال باز کردن مسیرهای ارتباطی روستاها هستیم و عملیات امداد در این مناطق تا زمانی که آرامش را در میان مردم ندیده‎ایم، ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امکانات همه دستگاه‌ها نیز تا پایان مأموریت از منطقه حادثه‎دیده خارج نشده و اعضای ستاد بحران نیز به طور شبانه‎روزی در فرمانداری حضور خواهند داشت.
وی ضمن تأکید بر رفع نقاط حادثه‎خیز به منظور جلوگیری از بروز این‎گونه حوادث ناگوار، تصریح کرد: در شب حادثه برای تأمین حداقل‎ها نیز با مشکل مواجه بوده و اگر امکانات لازم را در اختیار داشتیم شاید می‎توانستیم افراد بیشتری را نجات دهیم و از این رو خواستار تجهیز اتاق‎های بحران در همه دستگاه‎ها هستیم.
فرماندار بهبهان ضمن درخواست از مسئولان استان برای واردکردن امکانات بیشتر به منطقه حادثه‎دیده اظهار داشت: همه ما باید در کنار مردم باشیم تا آنها باور کنند که ما در کنار آنها خواهیم بود و باید آن اندازه‎ای تلاش کنیم تا یک‎بار دیگر بتوان لبخند را بر چهره مردم این منطقه غم‌زده مشاهده کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام‎شدن این حادثه کمک به افراد مناطق آسیب‎دیده فراموش نشده و مشکلات آنها را پیگیری خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *