رئیس هلال‎احمر بهبهان: با تمام توان در حال امدادرسانی هستیم

خورنا: رئیس جمعیت هلال‎احمر بهبهان گفت: از شب حادثه تاکنون نیروهای زیادی از جمعیت هلال‎احمر بهبهان در منطقه حضور داشته و با تمام توان در حال امدارسانی و توزیع اقلام مصرفی به مردم حادثه‎دیده هستیم.

غلامرضا شهبازی‎مقدم امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تسلیت به همه خانواده‎های داغدار حادثه‎دیده در سیل ساعات آغازین روز گذشته این شهرستان اظهار داشت: نیروهای امدادی ما از دقایق اولیه حادثه در صحنه حضور داشته و به امدادرسانی به حادثه‎دیدگان مشغول شدند و حتی با توجه به حجم آبی که در منطقه جاری شده و عدم‌امکان استفاده از خودروهای سبک، خودروهای سنگین جمعیت به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: اما یکی از آمبولانس‎های ما که برای امداد به مناطق کم آب مسیر اعزام شده بود به یکباره با حجم آبی با عمق دو متر مواجه شده و یکی از امدادگران داوطلب افتخاری ما به نام مرحوم «محمود کاری» که از شیشه به بیرون از خودرو رفته بود دچار حادثه شده و کشته شد.
رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان تصریح کرد: پس از بررسی اولیه حادثه، نیروهای امدادی از جمعیت هلال احمر شهرهای امیدیه و آغاجاری نیز به منطقه اعزام و به یاری حادثه‎دیدگان شتافتند.
وی با بیان اینکه همه نیروها با عشق و ایثار در محل حادثه حضور یافته و مشغول به فعالیت هستند، افزود: در برآوردهای اولیه تعداد ۱۳ خانوار روستایی و ۳۰ خانوار عشایری در این حادثه آسیب دیده که امدادگران سریعاً به مناطق مربوطه اعزام و فعالیت امدادی را آغار کردند.
شهبازی‌مقدم از توزیع اقلام مورد نیاز میان آسیب‎دیدگان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۸ تخته پتو، ۱۴۳ تخته چادر، ۳۰ کیلو پلاستیک به‌منظور حفاظت از چادرها، ۳۰ شعله بالور و ۳۶۰ عدد موکت میان حادثه‎دیدگان توزیع شده ‎است.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت نفر کشته شده و ۱۲ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‎اند، اظهار داشت: تقاضای ما از مسئولان، تأمین اعتبار برای ساخت و مقاوم‎سازی مساکن روستایی در نقاط امن و ایجاد بندهایی در مسیر برای جلوگیری از بروز این‎گونه حوادث است.
رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: جست‎و‎جو و امدادرسانی مناطق حادثه‎دیده ادامه داشته و نیروهای هلال‎احمر به صورت شبانه‎روزی مشغول فعالیت هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *