ساز و کار مدیریت بحران در خوزستان شکل نگرفته است

خورنا: سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: هنوز ساز‎و‎کارهای مدیریت بحران در استان به شکل جدی و مطلوب شکل نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، غلامرضا اخوان‎صباغ دوشنبه شب در جلسه ستاد بحران این شهرستان ضمن تسلیت به خانواده‎های آسیب‎دیده در حادثه سیلاب شب گذشته اظهار داشت: عمر زیادی از مدیریت بحران در کشور نگذشته و تنها سه تا چهار سال است که به وسیله هیئت دولت و مجلس راه‎اندازی شده‎است.
وی تصریح کرد: این مدیریت هنوز ساز‎و‎کارهای اصلی خود را نیافته اما طبق قانون در شهرستان‎ها رئیس ستاد، فرماندار بوده و مسئولان ادارات و دستگاه‎ها نیز مسئول مدیریت بحران در دستگاه‎های خود هستند.
اخوان‎صباغ خاطرنشان کرد: ما نیز هنوز ساز‎و‎کارهای مدیریت بحران را در خوزستان نداریم و در حال حاضر ساختمان این مدیریت در محل استانداری در حال ساخت بوده که امیدواریم در سال جاری به اتمام برسد.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار خوزستان در ادامه گفت: تمامی دستگاه‎ها با همکاری بخشداری‎ها و دهیاران باید خسارت‎های خود را بررسی و اعلام کنند.
وی افزود: البته در جلسه امشب ستاد بحران استان، خسارت‎های کلی بیان و برای جبران آنها برنامه‎ریزی خواهیم کرد.
اخوان‎صباغ در خصوص درخواست فرماندار بهبهان مبنی بر حضور یک دستگاه بالگرد در منطقه نیز بیان کرد: با توجه به شرایط جوی، بالگرد مذکور نتوانست به پرواز خود به بهبهان ادامه دهد اما در حال حاضر مجددا از اهواز پرواز کرده و راهی بهبهان شده‎است.
وی خطاب به مسئولان دستگاه‎ها نیز گفت: نباید مسائل و مشکلات جاری را در مسایل سیل ادغام کنیم تا هرچه سریعتر بتوانیم از لحاظ اعتبارات و امکانات مسایل را پیگیری و به نتیجه برسانیم.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: راه و ترابری تمام امکانات خود را برای برقرای ارتباط در مسیر اصلی به کار بسته و تا آخر شب این امر صورت خواهد گرفت و مسیرهای فرعی نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده بازگشایی خواهند شد.
اخوان‎صباغ در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‎ها خسارت‎های وارده را هرچه سریعتر به دستگاه‎های استانی خود منتقل کنند تا بتوانیم بخشی از این خسارات را نیز جبران کنیم.