انتقال اجساد کشته‌شدگان سیل بهبهان به پزشکی قانونی

خورنا:‌ رییس جمعیت هلال احمر خوزستان از انتقال اجساد ۸ کشته‌شده سیل روز گذشته بهبهان به پزشکی قانونی خبر داد.

حسین درویشی گفت: در بین کشته‌شدگان یک دختر بچه سه ساله به همراه مادرش، یک پسر بچه دو ساله و یک سرباز نیروی هوایی ارتش دیده می‌شود.

به گفته وی همچنین یک امدادگر جمعیت هلال احمر در حین کمک‌رسانی و انجام ماموریت جان خود را از دست داد.

درویشی اظهار داشت: تلاش برای یافتن دیگر اجساد احتمالی این حادثه ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان جزییات این حادثه به ایرنا گفت: سیل عصر روز گذشته در ۱۰ کیلومتری محور ارتباطی بهبهان – اهواز به دلیل بالا آمدن سطح آب در این محور اتفاق افتاد که بر اثر آن ۱۲ وسیله نقلیه به همراه سرنشینان طعمه سیل شدند.

وی تصریح کرد: عملیات جستجوی اجساد به سختی انجام شد به دلیل اینکه وضعیت به گونه ای بود که در بسیاری از موارد ناچار به برش اجزای وسایل نقلیه برای انجام این کار شدیم.

درویشی افزود: ۵۰ امدادگر جمعیت هلال احمر خوزستان از روز گذشته به منطقه اعزام شده‌اند و مشغول تجسس و امدادرسانی به دیگر سیل‌زدگان هستند.

وی گفت: هم‌اینک محور اهواز به بهبهان مشکلی به لحاظ تردد نداشته و آب نیز فروکش کرده و از سطح جاده پایین‌تر آمده است.

اسامی قربانیان سیلاب بهبهان

سیل جاری‌شده در شهرستان بهمئی با شدت درحال پیشروی به سوی محور بهبهان ـ رامهرمز است و همچنان قربانی می‌گیرد.

فرهاد باذلی محبوب در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص آخرین تلفات سیلاب در مسیر بهبهان ـ رامهرمز از افزایش تعداد کشته‌شدگان این حادثه خبر داد و اظهار داشت: سیلی که در شهرستان بهمئی از توابع بهبهان جاری شده با شدت درحال پیشروی به سوی محور بهبهان ـ رامهرمز است.

طبق آخرین آمار و اطلاعات به‌دست آمده تاکنون تعداد ۲۸ دستگاه خودرو با جریان سیل همراه شده و امدادگران آنها را از حاشیه جاده جمع‌آوری کرده‌اند. تعداد قربانیان این سیل تاکنون به هشت نفر رسیده که در میان آنها دو زن و پنج مرد شناسایی شده‌اند.

فرماندار بهبهان افزود: تاکنون هویت یکی از قربانیان هنوز مشخص نشده است. وی تصریح کرد: علاوه بر آن آمار غیر رسمی مفقودشدگان نیز چهار تا پنج نفر اعلام شده‌است.

فرماندار بهبهان اسامی این قربانیان را شراره اسکندری، مبینا آروند، امیرعلی محسن‌پور، ابراهیم آرین‌پور، عباس محمودی، نادر حسن‌زاده و یک نفر از امدادگران هلال‌احمر به نام محمود کاری اعلام کرد.

باذلی‌محبوب تصریح کرد: هویت یکی از قربانیان هنوز برای ما آشکار نیست و درحال پیگیری برای شناسایی وی هستیم. وی افزود: نیروهای امدادگر بهبهانی در حالت آمادگی کامل برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دیگر بر اثر سیل هستند.

۴۵۰ خانوار عشایر گچساران در محاصره سیل

۴۵۰ خانوار عشایر کوچروی گچساران در محاصره سیل قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ رییس امور عشایر شهرستان گچساران گفت: بارش باران شدید و جاری شدن سیل راه ارتباطی مناطق بابا کلان و دریلا را قطع و ۴۵۰ خانوار از مردم عشایر کوچروی این شهرستان در محاصره سیلاب قرار گرفته است.

بهمن آزادی افزود: از زمان وقوع سیل در مناطق یاد شده ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه شهرستان گچساران و باشت فعال و تعدادی خودروی سنگین و سبک برای بازگشایی ایل راه‌های عشایری به منطقه حادثه دیده اعزام شده است. وی گفت: با بررسی انجام شده تا صبح امروز که بارندگی به شدت در منطقه ادامه دارد و هنوز خسارت جانی در بر نداشته است اما دامها و وسایل آنها خسارت وارد شده است.

آزادی از ورود و استقرار یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیر استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های بویراحمد و دنا به همراه ۳۰۰ هزاردام سبک در مناطق قشلاقی سطح شهرستان گرمسیری گچساران خبر داد.

وی به عشایر منطقه توصیه کرد: با توجه به هشدار اداره هواشناسی کهگیلویه و بویر احمد، بر تداوم بارندگی در هفته جاری‌، از استقرار دام در کنار رودخانه‌ها و عمق دره‌ها که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد بپرهیزند.