سوخت‌گیری یک میلیون و ۶۵۰ هزار لیتر در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر

خورنا: مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه جنوب خوزستان گفت: میزان سوخت رسانی به هواپیماها در فرودگاه‌های جنوب خوزستان در مرکز سوخت‌گیری آبادان روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر و در ماهشهر روزانه ۴۰۰ هزار لیتر است.

علی حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: پخش منطقه آبادان، ظرفیت بارگیری روزانه ۳۰ میلیون لیتر انواع فرآورده را دارد که این میزان در مقاطع مختلف سال از ۱۰ تا ۳۰ میلیون لیتر در نوسان است.
وی با تاکید بر سوخت‌رسانی به هفت نیروگاه مهم کشور تاکید کرد: در شهر آبادان به طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ تن گاز مایع و در بندر ماهشهر روزانه ۶۰۰ تن گاز مایع بارگیری می شود.
مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه جنوب خوزستان با اشاره به ظرفیت تخلیه روزانه ۱۰ میلیون لیتر نفت کوره در بندر ماهشهر گفت: با اتصال دو نیروگاه خرمشهر و آبادان به شبکه ملی نفت ایران، تامین نفت گاز مورد نیاز این دو نیروگاه نیز از طریق پخش آبادان انجام می‌شود.
وی با اشاره به وجود پنج انبار در سطح منطقه آبادان افزود: دو انبار گاز مایع و تاسیسات بارگیری فرآورده در پالایشگاه آبادان در شهر آبادان و سه انبار شهید نوربخش، مرکز انتقال گازمایع و انبار نفت کوره در بندرماهشهر مستقر است.
حکمت در ادامه از راه‌اندازی انبار بزرگ ۳۰۰ میلیون لیتری بندرماهشهر در جوار انبار شهید نوربخش این بندر به منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی انواع فرآورده خبر داد و افزود: این انبار ظرفیت ذخیره‌سازی منطقه را افزایش خواهد داد و در صورت نیاز می‌توان از آن برای ذخیره‌سازی فرآورده های صادراتی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و در صورت تامین منابع مالی موردنیاز، تا پایان سال ۹۰ به بهره برداری می رسد.
علی حکمت با اشاره به تامین سوخت هوایی موردنیاز منطقه از طریق پالایشگاه آبادان گفت: سوخت هوایی دریافتی از پالایشگاه آبادان و نیز اصفهان علاوه بر مصرف در مراکز سوخت‌گیری آبادان و ماهشهر، به شهر اهواز نیز ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر ظرفیت ذخیره‌سازی ۲ میلیون لیتر سوخت جت گفت: مدیر پخش منطقه آبادان با اشاره به اینکه خوزستان مقام دوم کشفیات را در کشور به عهده دارد، افزود: فعالیت مستمر اکیپ های نظارتی، نشست‌های پیاپی با نیروی انتظامی و تعزیرات، فعالیت گروه‌های ویژه کارشناسان دریایی در منطقه شیلات و شناسایی و توقیف و قطع سهمیه سوخت شناورهای متخلف، از جمله تمهیدات برای برخورد با قاچاق سوخت در منطقه بوده است.
مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه جنوب خوزستان همچنین با اشاره به اجرایی شدن فاز اول طرح کهاب در پخش منطقه آبادان گفت: با تجهیز همه جایگاه‌ها به تاسیسات این طرح، بخارهای موجود در جایگاه ها به طور کامل مهار شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *