تکیه بر فرهنگ بسیج راه کمال را هموار می‌کند

خورنا: فرماندار ماهشهر گفت: تکیه بر فرهنگ بسیج راه کمال و فضائل را هموار و میسر می‌کند.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست.
وی افزود: نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.»
فرماندار ماهشهر تصریح کرد: باید دشوارترین شب‌ها و روزهای پرخطر هشت سال دفاع مقدس را به یاد آوریم و نقش بسیج و بسیجی‌ها را در خلق حماسی‌ترین صحنه‌های تاریخ ایران و جهان مرور کنیم.
وی ادامه داد: نوجوانان، جوانان و پیران جوانمردی که داوطلبانه و بی‌هیچ ادعا روزهای سخت جنگ را مردانه پشت سر نهادند و بدون درخواست پاداش و سپاس، فقط برای ادای تکلیف، در برابر بی‌رحم‌ترین دشمنان این آیین و سرزمین سینه سپر کردند.
حیاتی با اشاره به اینکه هفته بسیج فرصت خوبی برای بازخوانی آن روزها و روزهای پس از آن است خاطرنشان کرد: تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است.
وی اظهار داشت: بسیجیان نیازی به احترام و تجلیل ما ندارد ما هستیم که به آنان و به حضور فعالشان برای همیشه نیازمندیم.
فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه خدا را سپاس که رویش‌های بسیج همچنان پرثمر و برکت‌خیز است، گفت: مبادا که نام‌آوران روزهای سخت از یاد بروند و در گرد و خاک بازی‌های روزگار دیده نشوند؛ چه رسد به آنکه خدای ناکرده کم‌لطفی و جفا ببینند.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل خطاب به بسیجیان افزود: « من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.»
حیاتی ادامه داد: با تکیه بر فرهنگ بسیجى، مى‌توان به قله‌هاى رفیع علم و دانش، اخلاق و فضایل رسید و پله‌هاى کمال را پیمود.
وی عنوان کرد: قرآن کریم دستور مى‌دهد که مسلمانان در برابر دشمن بسیج شوند و از آمادگی‌هاى مختلف از نظر فنون و آموزش‌هاى نظامى، تلاش در عرصه فرهنگ و گسترش ارزش‌هاى اخلاقى و انسانى، تقویت دین خدا و اجراى احکام آن، پیروى از ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) برخوردار شوند.
فرماندار ماهشهر خاطرنشان کرد: بسیج بر اساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که از اعتقاد میلیون‌ها انسان برخاسته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، ویژگی‌های بسیجی اند که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده‌اند، گفت: زمانی که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ و هم‌سو می‌بینند، به بسیج گرایش می‌یابند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *