بازگشت رسمی “فدائیان اسلام” به عرصه سیاسی کشور

خورنا: جمعیت فدائیان اسلام درپی تغییر و تحول در اعضای شورای مرکزی بازگشت خود را به عرصه سیاسی کشور در نشستی خبری اعلام خواهد کرد.

جمعیت فدائیان اسلام با تغییر و تحول در هیات موسس و اعضای شورای مرکزی بار دیگر فعالیت تشکیلاتی خود را آغاز کرده است به همین جهت اولین نشست خبری این جمعیت دوشنبه هفته جاری ۳۰ آبان ماه به منظور تشریح دلایل بازگشت به عرصه سیاسی کشور و اعلام مواضع این تشکل باسابقه در خصوص مهمترین مسائل داخلی و بین المللی برگزار می‌شود.

در این نشست خبری محمد مهدی عبدخدایی و سید مهدی طباطبایی به نمایندگی از اعضای هیات موسس به سوال‌های خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

بنابراین گزارش، جمعیت فدائیان اسلام در سال ۱۳۲۰ از سوی شهید نواب صفوی با هدف برقراری حکومت اسلامی تشکیل شد. نواب صفوی پس از ترور ناموفق حسین علاء از مدیران رژیم ستم‌شاهی دستگیر و به اعدام و حبس محکوم شد.

طرفداران جمعیت فدائیان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً اعلام موجودیت کردند اما بنا به دلایلی دیگر فعالیت‌های خود را ادامه ندادند، اما درعین حال محمد مهدی عبد خدایی در محافل سیاسی، رسانه‌ای بعنوان دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام معرفی می‌شد، با این اوصاف فدائیان اسلام نفش فعالی را در عرصه سیاسی کشور ایفا نمی‌کرد.

البته در این مدت شخص عبد خدایی در تشکل‌های دیگر همچون جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی عضو شورای مرکزی بود اما در نشست خبری دوشنبه ۳۰ آبان ماه باردیگر به‌عنوان عضو هیات موسس این تشکل باسابقه شرکت می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *