نحوه پذیرش دانشجوی فنی‌و‌حرفه‌ای در سال ۹۱

خورنا: رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در باره نحوه پذیرش دانشجویان در این دانشگاه گفت: دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق ۲ کنکور دیپلم به کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که در تیرماه برگزار می‌شود، پذیرفته خواهند شد.

سهراب رضایی با بیان این‌که کنکور ویژه‌ای برای متقاضیان ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان برای حضور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند از طریق ۲ کنکور کاردانی به کارشناسی و دیپلم به کاردانی پذیرفته شوند و دبیرستانی‌ها اجازه شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته ویژه آموزشکده‌ها را ندارند.

وی توضیح داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اکثر رشته‌ها از طریق کنکور دیپلم به کاردانی داوطلبان را جذب می‌کند و در تعداد معدودی از رشته‌ها از طریق کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش می‌شود، ضمن این‌که این دو کنکور از سال‌های گذشته برگزار می‌شده و آزمون جدیدی نیست.

رضایی با اشاره به تفاوت ۲ کنکور دیپلم به کاردانی و کارشناسی ناپیوسته افزود: کنکور دیپلم به کاردانی برای فنی و حرفه‌ای‌ها و کاردانی به کارشناسی نه‌تنها برای فوق‌دیپلم‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بلکه برای فوق‌دیپلم‌های سایر رشته‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به منابع کنکور دیپلم به کاردانی گفت: منابع دیپلم به کاردانی همان درس‌های هنرستان‌هاست