فرماندار شادگان: بسیج در دامن انقلاب رشد کرده است

خورنا: فرماندار شادگان گفت: بسیج در دامن انقلاب و فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده است.

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: به مجموعه اندیشه‌ها، ارزش‌ها و رفتارهای یک قوم، فرهنگ گفته می‌شود.
وی افزود: فرهنگ همچون روحی در افکار و رفتار مردم جریان دارد و اصلی‌ترین وسیله حفظ جامعه است؛ چرا که عناصر گوناگون اجتماع در بستر فرهنگی به‌هم پیوند می‌خورند.
فرماندار شادگان با بیان اینکه جامعه‌ای که مشکل فرهنگی داشته باشد، نظم نمی‌پذیرد و رفتارها در آن، قابل پیش‌بینی، هدایت و برنامه‌ریزی نخواهد بود، تصریح کرد: بسیج، بر اساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیتش، این است که از اعتقاد میلیون‌ها انسان برخاسته است.
وی اضافه کرد: زمانی‌که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ و هم‌سو می‌بینند، به بسیج گرایش می‌یابند.
فیوضی با اشاره به اینکه ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، از ویژگی‌های بسیجی‌‌اند که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده‌ گفت: مردم، اصلی‌ترین بخش جامعه‌اند که نقشی حیاتی در تأمین سلامت و موفقیت کشور بر عهده دارند.
وی ادامه داد: بسیجی‌ها هستند که با آگاهی و هوشمندی، جامعه را به سوی موفقیت پیش می‌برند یا با ناآگاهی‌های خویش، سرنوشت شومی را برای کشور رقم می‌زنند.
فرماندار شادگان با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با بینش عمیق خود، بارها بر جایگاه مهم مردم برای رساندن کشور به سعادت، تأکید ورزید، افزود: وی با درایت بی‌نظیر خود در سال‌های سخت دفاع، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی برای نجات کشور از بحران جنگ تشویق کرد.
وی خاطرنشان کرد: قدرت مردم در پرتو تدبیر آن پیر فرزانه و پیوند الهی آنان با یکدیگر، نه تنها کشور را از رنج‌های جنگ نجات داد، بلکه بعد از جنگ نیز بسیج را به‌عنوان یکی از بزرگترین و محکم‌ترین نهادهای کشور مطرح ساخت.
فیوضی با بیان اینکه حضور پررنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی ارزش بسیج را بیش از گذشته در برابر چشم‌ها قرار داد، بیان کرد: باید توجه داشت که گرچه یکی از وظیفه‌های مهم بسیجیان، آمادگی نظامی برای دفاع از خطرهای نظامی است ولی بسیج در نظر امام راحل، تکلیفی فراتر از این دارد.
وی با اشاره به اینکه بسیج، نهادی اجتماعی ا‌ست، افزود: بسیج به‌عنوان نهادی گسترده پاسخگوی بسیاری از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و چنان با بخش‌های دیگر نظام پیوند دارد که جدایی آنها از هم در جامعه اسلامی امکان‌پذیر نیست.
فرماندار شادگان تصریح کرد: بسیج با کارکردهای گوناگون خود، یاری‌رسان نیازهای آموزشی، عمرانی، سیاسی، دفاعی و… است.
وی با بیان اینکه بسیج سوادآموزی، بسیج سازندگی و بسیج محرومیت‌زدایی، قسمتی از برنامه‌های بسیج در کشور است، ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران، با بیداری قشر محروم جامعه شکل گرفت.
فیوضی همچنین اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، امام راحل، محرومان را صاحبان اصلی انقلاب دانست و نظام اسلامی را حکومتی عدالت‌خواه معرفی کرد.
وی در پایان گفت: همه ما باید با پیروی از خط امام راحل از بسیجیان و مخلصان اصلی نگاهدارنده این نظام و انقلاب باشیم.