صنعت در بهبهان شکوفا می‌شود

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‎هزار مگاواتی بهبهان، پای صنعت‎گران به این شهرستان باز شده و صنعت شکوفا می‌شود.

فرهاد باذلی‎محبوب امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان جزو مصوبات سفر نخست هیئت دولت به خوزستان و بهبهان بود که هفته گذشته کلنگ آن به دست وزیر نیرو به زمین زده شد.
وی افزود: با توجه به تلاش‎های دولت برای سپردن پروژه‎های بسیار بزرگ به بخش خصوصی و زمان‎بر بودن این روند، پروژه نیروگاه بهبهان نیز عقب افتاده و نیاز به رایزنی‎های فراوانی داشت.
باذلی‎محبوب تصریح کرد: اما در پایان با اهداف مختلفی از جمله توسعه تولید برق در جنوب کشور، نیروگاه بهبهان طراحی و در زمینی بالغ بر ۱۰۰ هکتار و با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: هزینه پیش‎بینی شده این طرح بالغ بر ۵۸۵ میلیون یورو بوده که سهم آورده شرکت مپنا به عنوان سازنده، ۱۳۱.۷۵ میلیون یورو و میزان وام درخواستی برای فاز اول نیز ۲۲۰ میلیون است که بانک‎های عامل آن نیز صنعت و معدن و مسکن هستند.
فرماندار بهبهان در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی این شهرستان اذعان داشت: این نیروگاه در چهار واحد گازی به ظرفیت هر واحد ۱۶۶ مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت هر واحد ۱۶۰ مگاوات و در دو فاز در ۲۲ کیلومتری محور بهبهان‎ ـ امهرمز و میان دو پالایشگاه بیدبلند یک و دو بهبهان احداث می‌شود.
وی افزود: سوخت اصلی این نیروگاه، گاز و سوخت دوم آن گازوئیل بوده و ولتاژ برق تولیدی آن نیز ۴۰۰ کیلوولت است.
وی در خصوص زمان‎بندی بهره‎برداری از این طرح گفت: واحد اول گازی در تیر ۹۲، واحد دو گازی در مرداد ۹۲، واحد سه گازی در آبان ۹۲، واحد چهار گازی در دی ۹۲، واحد یک بخار در تیر ۹۳ و واحد دو بخار نیز در دی ۹۳ به بهره‎برداری می‌رسد.
باذلی‎محبوب در ادامه در خصوص احداث پست ۴۰۰ کیلوولتی بهبهان نیز بیان کرد: برای تبدیل برق ۴۰۰ ولتی نیروگاه به ۲۲۰ ولت و همچنین اتصال آن به شبکه اصلی برق کشور، نیاز به یک پست جداگانه بود که این پست نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان ـ ‎زیدون و در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار احداث می‌شود.
وی بیان کرد: با این روند و احداث نیروگاه، شبکه برق بهبهان و استان‎های همجوار از قبیل بوشهر، چهارمحال و بختیاری و فارس پایدار می‌شوند.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه احداث این نیروگاه برای یک‌هزار نفر به طور مستقیم و۲ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند، تصریح کرد: با انجام این پروژه بسیار مهم، صنعت در بهبهان پایدار شده و می‌توانیم پروژه‎های بزرگ صنعتی را در این شهر اجرا کنیم.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای این پروژه، پای صنعت‎گران به بهبهان باز شده و ما شاهد شکوفایی صنعت در این شهرستان و نتایج مطلوب آن خواهیم شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *