نماینده آبادان: پاسخ وزیر نیرو قانع کننده نبود/ به وزیر مهلت یک ماهه دادم

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: پاسخ وزیر نیرو قانع کننده نبود و به آن مهلت یک ماهه دادم.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: همان‌طور که مطلع هستید حدود ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس، استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده و من هم جزو یکی از آنها هستم.
وی افزود: طرح استیضاح از وزیر نیرو همزمان با استیضاح وزیر اقتصاد رسماً کلید خورد و به‌دنبال این مسئله استیضاح نیز به تعویق افتاد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمدتاً محورهای استیضاح، بحث‌های کلان ملی است، خاطرنشان کرد: البته ممکن است ایرادات و مسائل منطقه‌ای، استانی و شهری برای برخی نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح مطرح باشد.
وی ادامه داد: طرح سؤال از وزیر نیرو جدای از استیضاح است و هر کدام سیر و روند خاص خود را دارد.
دهدشتی با بیان اینکه هر چند سؤالات مطرح شده در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان می‌تواند استیضاح را کم‌رنگ کرده و قوت بخشد، اضافه کرد: سؤال من از وزیر اقتصاد قطعاً او را به چالش‌ بیشتری کشانده و استیضاح را قوت می‌بخشد.
وی تصریح کرد: سؤال من از وزیر نیرو که بیش از یک‌سال طول کشید و یک سؤال منطقه‌ای محسوب می‌شد و در خصوص دلیل کشته شدن تعدادی از همشهریان در شبکه فاضلاب آبادان بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در این خصوص خود را موظف به پیگیری جدی می‌دانستم و می‌دانم، هر چند در این مدت هیچ شخص خاصی این موضوع را پیگیری نکرده و این برایم جای سؤال دارد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع یکی از دلایل امضای من در استیضاح قبلی و فعلی وزیر نیرو بوده و هست، گفت: با توجه به اینکه سرانجام استیضاح‌ها قابل پیش‌بینی نیست من از همان ابتدا شخصاً اقدام به طرح سؤال از وزیر کردم و به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در این خصوص از وزیر شکایت کرده و با جدیت تمام این موضوع را پیگیری می‌کنم.
دهدشتی با بیان اینکه هر چند که سؤال من منطقه‌ای بود و به ندرت برای رأی‌گیری به صحن مجلس راه پیدا می‌کند، افزود: با فشارها و رایزنی‌های بسیاری که از طرف من صورت گرفته تا سؤال در مجلس اعلام شود که امیدواریم این مشکل حل شود.
به گفته وی به دلیل حساسیت زمانی، وزارت نیرو ناچار خواهد بود عاقلانه و حساب‌ شده‌تر با آن برخورد کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر هرگونه صحبت، وعده و یا تعهدی دارد در حضور نمایندگان و ملت در صحن مجلس بیان کند چون طرح سؤال از استیضاح در صورت ابقا و یا عدم ‌ابقای وزیر آن‌چنان تأثیرگذار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: به هر حال طرح سؤال مطرح شد؛ سؤال نیز جدی، مستند و کاملاً به حق بود.
وی بیان کرد: پاسخ وزیر همانگونه که انتظار می‌رفت برایم قانع کننده نبود و در صحن علنی مجلس برای حل مشکل مهلت یک ماهه خواست که طبیعتاً اگر محقق نشد “همین یک مورد بدقولی و عدم‌تعهد، حجتی‌ست برای من و دیگران برای استیضاح”.
دهدشتی در ادامه با اشاره به اینکه قطعاً استیضاح از وزیر را به سرانجام خواهد رساند، افزود: حال ببینیم وزیر چه خواهد کرد که البته طی یک هفته جاری با پیگیری‌های مداوم تاکنون در خصوص وعده‌های وزیر نیز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *