برگزاری ایستگاه بازی‌های محلی در هندیجان

خورنا: رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان از برگزاری ایستگاه بازی‌های محلی در این مرکز خبر داد.

فرهاد عبادی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: اطلاع از ناتوانی‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌های کودکان در سنین پیش از دبستان، به طور چشمگیری در موفقیت‌های بعدی و پیشگیری از اختلالات مؤثر است.
وی افزود: در این دوران یکی از مهمترین خدماتی که مربی می‌تواند انجام دهد، تشخیص کودکان با مراقبت خود، از نظر رفتارهای فیزیکی و ذهنی است؛ زیرا یک مربی در زمانی طولانی و در موقعیت‌های بسیار طبیعی کودکان را مشاهده می‌کند و چنانچه تفاوتی جدی و زیربنایی در کودک وجود داشته باشد، می‌تواند این اختلالات را در بسیاری از زمینه‌ها، پیش از اینکه جدی‌تر شوند، تشخیص دهد و زمینه را برای کمک‌های لازم متخصصان به نحو معتبر فراهم آورد.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان تصریح کرد: زمانی می‌توان به اهمیت این مسأله پی‌برد که دانست هر چه ناتوانی‌‌های کودکان زودتر شناخته شود، زودتر تصحیح می‌شود و حتی تشکیل الگوها و عادت‌های نامطلوب و واکنش‌های عاطفی کاهش می‌یابد.
وی با بیان نمونه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد: برای مثال، اگر در دوره پیش از دبستان، کودکانی که دچار تنبلی چشم، ناشنوایی یا کم‌شنوایی و اختلال ذهنی هستند،‌ شناخته شوند، در بهبود جسمی، ذهنی و روحی آنها بسیار تأثیر خواهد داشت و والدین نیز دچار تنش و آسیب اجتماعی و عاطفی کمتری می‌شوند.
عبادی‌زاده با بیان اینکه هدف گرایش رشد و پرورش کودکان با نیازهای ویژه، تربیت متخصصانی است که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند و نیازهای جامعه ما را برطرف سازند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای خرد و کلان کودکان و نوجوانان منطقه تلاش‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر فرهنگی ـ آموزشی این مرکز اضافه کرد: ایستگاه بازی‌های محلی در هندیجان با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل بومی این خطه زیر نظر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آغاز به کار کرد.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان ادامه داد: این ایستگاه با هدف معرفی بازی‌های محلی هندیجان با معرفی سه بازی قابل اجرا در این مرکز کار خود را آغاز کرد.
وی بازی‌های “پیتو”، “کربلا بازی”، و “بردار بدو” را از جمله بازی‌های قابل اجرا عنوان کرد و افزود: بازی‌های محلی دیگری نیز در این ایستگاه معرفی خواهند شد که اجرای آن‌ها به دلیل نیاز به فضای باز، درحال حاضر امکان‌پذیر نیست.
عبادی‌زاده افزود: سه بازی “شال‌کو”، “ملا برس” و “چوکلی” از جمله این بازی‌های هستند.
رئیس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان در پایان گفت: نمایشگاه کتاب و ایستگاه‌های کاردستی، سفال و نقاشی از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار این جشنواره برپا شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *