بشار اسد: حمله به سوریه زلزله‌ در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد

خورنا: رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد که حمله نظامی به سوریه زلزله در خاورمیانه را به دنبال خواهد داشت و دمشق تسلیم فشارهای غرب نخواهد شد.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌و‌گو با روزنامه ساندی تایمز تاکید کرد که مقابله با شورشیان در سوریه را ادامه خواهد داد، او گفت که درگیری‌ها ادامه خواهد داشت و فشار برای تسلیم کردن سوریه نیز ادامه خواهد داشت، اما سوریه تسلیم نخواهد شد.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که هر اقدام نظامی که علیه سوریه انجام شود، زلزله‌ای در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد، آنها [غربی‌ها] اگر واقع‌گرا، منطقی و عاقل باشند، باید این کار را نکنند، چرا که نتایج این حمله بسیار وخیم خواهد بود، دخالت نظامی ثبات تمام منطقه و تمام کشورها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بشار اسد در این گفت‌وگو وعده داد که تا آخرین نفس برای مقابله با دخالت نیروهای خارجی در کشور مبارزه کند، او همچنین تعهد داد که مانع از حملات دیگر ارتش موسوم به ارتش آزادی سوریه شود.

وی تنها راه حل بحران در سوریه را تعقیب افراد مسلح و گروهک‌های مسلح دانست و گفت که باید از ورود سلاح از کشورهای همسایه و ایجاد فعالیت‌های تخریبی در سوریه جلوگیری کرد و قانون را در کشور پیاده کرد.