تسطیح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در هندیجان

خورنا: مدیرجهاد کشاورزی هندیجان از تسطیح بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان تسطیح می‌شود.
وی افزود: تاکنون کار تسطیح ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به پایان رسیده است.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: البته امیدواریم امسال تا پایان این پروژه عملیات تسطیح بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان و روستاها انجام شود.
وی اضافه کرد: هندیجان به دلیل دارا بودن از آب، خاک و هوای مناسب شرایط مساعدی برای کشاورزی دارد که می‌توان با آماده‌سازی زمین‌ها، تسطیح اراضی و تبدیل کشت دیم به آبی گام‌های مؤثری در راستای افزایش بهره‌وری از این نعمت‌های خدادادی برداشت.
مطرودی در خصوص دلایل اجرای تسطیح اراضی کشاورزی در شهرستان تصریح کرد: سهولت عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از آب، دسترسی آسان به مزارع و افزایش تولید محصولات کشاورزی از علل عمده اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه هندیجان منابع آبی فراوانی دارد، گفت: با استفاده بهینه از آب، حداقل در هندیجان مشکل کم‌آبی نخواهیم داشت.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان ادامه داد: استفاده بهینه از آب مستلزم آماده‌سازی زیرساخت‌های کشاورزی مانند زهکشی و تسطیح اراضی است.
وی گفت: ما باید هزینه‌های تولید کشاورزی در منطقه را به حداقل رسانده و میزان برداشت در هر هکتار را ارتقا دهیم، زیرا هندیجان زمین‌های شوری دارد که ۹۰ درصد آنها نیازمند زهکشی زیرزمینی هستند.
به گفته مطرودی ارتقا و پیشرفت کشاورزی در منطقه موجب ایجاد زمینه‌های شغلی متعدد می‌شود که مسئولان شهری و استانی باید این مسئله را مدنظر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مطمئناً پیشرفت اقتصاد کشاورزی نیز با اعتبارات و امکانات فراهم می‌شود، امری که همواره در کشاورزی این شهرستان مغفول مانده است.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان در پایان اظهار داشت: امیدواریم با حمایت از بخش کشاورزی در هندیجان بتوان معضل بیکاری منطقه را کاهش داده و همچنین رونق اقتصادی را در این شهرستان رقم زد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *