برنامه دولت برای حذف سهمیه موتورسیکلت‌ها و آزادسازی قیمت بنزین

خورنا: قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه سیاست بلندمدت دولت تک‌نرخی کردن عرضه بنزین است، از احتمال حذف سهمیه برخی از موتورسیکلت‌ها و خودروها خبر داد و گفت: فعلاً برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها نداریم.

عبدالله جلالی درباره آخرین تصمیمات دولت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای اعمال تغییراتی در قیمت و سهمیه بنزین خودروها گفت: پیش بینی می‌شود برای آذر ماه امسال تغییری در سهمیه و قیمت بنزین خودروها اعمال نشود.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه سیاست بلند‌مدت دولت تک‌نرخی عرضه بنزین است، تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت باید در بلند مدت عرضه بنزین در کل کشور با یک قیمت واحد عرضه شود.

این مقام دولتی با تاکید بر اینکه عرضه تک‌نرخی و آزادسازی کامل قیمت بنزین بر اساس قوانین جاری کشور به دولت تکلیف شده است، اظهارداشت: آزادسازی کامل قیمت دستاوردهای متعدد اقتصادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه به حداقل رسیدن قاچاق بنزین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی است، بیان کرد: اما برای آنکه هزینه ارائه خدمات حمل و نقل متاثر از این آزادسازی نشود این آزادسازی به صورت مرحله به مرحله و تدریجی انجام خواهد شد.

جلالی همچنین از احتمال حذف سهمیه بنزین برخی از خودروها و متورسیکلت‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برقی‌کردن موتورسیکلت‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه برقی کردن موتورسیکلت‌ها و پیک‌های موتوری ضروری به نظر می‌رسد، تاکید کرد: برای گرایش مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی حذف و کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها لازم است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *