وزیر ورزش و جوانان: وضعیت ورزشگاه جهان‌آرای خرمشهر در شان مردم این شهر نیست

خورنا: وزیر ورزش و جوانان گفت: متاسفانه وضعیت ورزشگاه جهان‌آرای خرمشهر در شان مردم این شهر نیست و بایستی نسبت به ساماندهی آن اقدام جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمد عباسی عصر امروز در پایان بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرهای آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرهای آبادان و خرمشهر که جایگاه بسیار مهمی در تزریق ورزشکار در کشور را دارا هستند در حال حاضر با امکانات مناسب ورزشی برخوردار نیستند که این وضعیت جای تاسف دارد.
وی با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب ورزشگاه شهید جهان‌آرای خرمشهر خاطرنشان کرد: دیدن این صحنه‌های ورزشی در شهرستانی هم‌چون خرمشهر که محل نزول پهلوانان و ورزشگاه‌های بزرگی بوده، بسیار اسف‌بار است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان منطقه شرایط این ورزشگاه را بهبود ببخشیم.
وزیر ورزش و جوانان از اختصاص اعتبارات لازم به  پیمانکار این مجموعه ورزشی خبر داد و گفت: انتظار داریم با حل مشکل اعتبارات مورد نیاز این ورزشگاه هر چه زودتر شاهد ساماندهی و احیا مجدد این مکان ورزشی در آینده‌ای نزدیک باشیم.
عباسی با اشاره به نقش مهم شهرهای آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس خدمت به مردم این دو شهر بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم یا تکمیل مجموعه ورزشی جهان‌آرای خرمشهر به مردم مقاوم و صبور این شهر ادای دین کوچکی بشود.
وی افزود: خرمشهر قهرمان، سنبل مقاومت ایران است و مردم این شهر درس مقاومت را به همه ملت ایران آموختند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه تکیه بر مسائل علمی و حرفه‌ای بودن ورزش در مناطق متعدد کشور را جزو برنامه‌‌های وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: تاکنون استعدادیابی خوبی در مناطق مختلف کشور آغاز شده و اگر موضوع علمی شدن ورزش در کنار کارهای استعدادیابی قرار گیرد جلوه بسیار خوبی خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش خوزستان در ورزش پهلوانی افزود: خوزستان قهرمان، محل گشوده شدن ورزش پهلوانی کشور است.
عباسی آبادان را یکی از نقاط پر استعداد ورزشی عنوان کرد و گفت: آبادان قدمت بسیار زیادی در ورزش کشور دارد و خوشبختانه در چند سال اخیر استعدادهای بسیار خوبی داشته است.
وی در خصوص هدف از سفر و برنامه‌های کاری این وزارتخانه برای اعتلای جایگاه ورزش خوزستان نیز اظهار داشت: یکی از مباحثی که برای من و سایر مسئولان استان خوزستان بسیار حائز اهمیت است تلاش برای آباد کردن ورزش استان است.
وزیر ورزش و جوانان مهم‌ترین موضوع فوتبال و همه رشته‌های ورزشی را ساماندهی زیرساخت‌‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های ورزشی خرمشهر را به اندازه شایستگی مردم این شهرستان انجام داده و آن چیزی که بر عهده ما قرار دارد به نحوه درستی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های ورزشی ایجاد امید کرده و بستر قهرمانی را تقویت خواهد کرد.
عباسی افزود: اگر ورزشگاه شهید جهان آرای خرمشهر آماده شود فوتبالیست‌های این شهرستان با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این موضوع برای وزارت ورزش حائز اهمیت است و قطعاً آن را پیگیری می‌کنیم.
وی در ادامه به وضعیت ورزشگاه پنج مهر که بیش از دو دهه در حالت نیمه کاره رها شده است گفت: ورزشگاه پنج مهر از پروژه‌های بسیار مهم و ملی در این استان و شهرستان به حساب می‌آید، با توجه به بررسی‌های انجام شده از این ورزشگاه، به این نتیجه رسیدیم که پروژه ملی پنج مهر آبادان نیاز به بازسازی مجدد دارد تا بتواند ظرفیت و نیاز مردم این شهرستان را جوابگو باشد.
وی تصریح کرد: امروز به همراه نمایندگان و فرماندار این شهرستان دور هم جمع شدیم تا ببینیم به چه شکل می‌توان در بازسازی و تکمیل این ورزشگاه تصمیم‌گیری کرد. اراده دولت بر این است که همه با هم تلاش کنیم تا ظرف یکی، دو سال آینده این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان در خصوص راهبرد اصلی وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان ما نشان دادند که ایران سرشار از جوانان با استعداد باهوش و اندیشمند است، تجمیع و بروز این استعدادها جزو برنامه‌های آتی ما است.