کواکبیان: بعضی از احزاب اصلاح‌طلب اجازه فعالیت ندارند

خورنا: دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: در شرایطی هستیم که بعضی از احزاب اصلاح‌طلب اجازه فعالیت ندارند و به همین دلیل نباید از آن‌ها انتظار فعالیت انتخاباتی داشت.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان و تحلیلش از انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: معتقدم، در بحث انتخابات آینده مجلس باید مجموعه جوانب را بسنجیم و اصلاح‌طلبان با وحدت کامل عمل کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم گفت: یا باید به یک حزب، اجازه فعالیت داده شود یا اگر از فعالیت آن حزب جلوگیری شد و گفته شد که فعالیت‌های آن قانونی نیست، نباید انتظار مشارکت و ارائه لیست در انتخابات، از آن حزب داشت.

وی در مورد برنامه‌های حزب مردم‌سالاری برای انتخابات آتی مجلس، گفت: حزب مردم‌سالاری مطرح کرده که در سراسر کشور، اگر بتوانیم حداقل ۱۵۰ کاندیدای واجد شرایط و هم فکر خود را داشته باشیم، حتما لیست ارائه خواهیم داد، اما در غیر این صورت فعالیت‌های ما مشخص نیست.

کواکبیان افزود: تحقق این امر و فعالیت حزب مردم سالاری در انتخابات، البته بستگی به نیروهای نظارتی، اجرایی، امنیتی، تبلیغاتی و… مرتبط با برگزاری انتخابات مختلف دارد، ولی اگر احزابی هم که قانونا می‌توانند فعالیت کنند، نتوانند به صورت دلخواه فعالیت کنند، نباید توقع داشت که احزابی مانند مردم سالاری هم لیست ارائه دهند.

وی با بیان اینکه معتقدم در این دوره از انتخابات مجلس شورای نگهبان شرایط داخلی و بین‌المللی را برای تأیید صلاحیت‌ها و پایبندی نامزد‌ها به اصول اعتقادی در نظر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و انتخابات پیش رو اقبال مردم به اصلاح‌طلبان به مراتب بیشتر از دیگران است و فقط باید فضای مناسب برای اصلاح‌طلبان معتقد به نظام فراهم شود.

این فعال سیاسی که این گفت‌و‌گو را در غرفه خبرگزاری ایلنا در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها انجام داد، در خصوص ارزیابی‌اش از فعالیت‌های خبرگزاری ایلنا، گفت: معتقدم خبرگزاری ایلنا، خبرگزاری بسیار خوبی است و البته کمبود امکانات این خبرگزاری هم شرایط خاصی را به این خبرگزاری تحمیل کرده است.

وی افزود: اما در مجموع فکر می‌کنم صداقت در انعکاس اخبار، در خبرگزاری ایلنا نسبت به برخی خبرگزاری‌های دیگر، به مراتب بیشتر است؛ یعنی کارشان، شاید با کندی انجام شود، اما با دقت زیاد‌تر، مطلوب‌تر، دقیق‌تر و محتوای کیفی‌تر انعکاس پیدا می‌کند.

کواکبیان در پایان افزود: به دلایل فوق، خبرگزاری ایلنا را می‌پسندم و از دست اندرکاران آن تشکر می‌کنم و امیدوارم فضای مناسب‌تری برای فعالیت‌های این خبرگزاری فراهم شود.