شروط خاتمی و صحبت‌های هاشمی راهگشای مسائل امروز کشور است

خورنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از فضای نا‌عادلانه برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی گروه‌های مختلف در کشور انتقاد گرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد هاشمی‌نژاد در این زمینه اظهار داشت: عدالت نباید فقط در مسائل اقتصادی رعایت شود بلکه باید در مسائل مختلفی از جمله مسائل و مباحث سیاسی هم رعایت شود و این دور از عدالت است که طیف‌های مختلف اصول‌گرایی هر زمان و در هر مکانی که خواستند بدون کوچک‌ترین مجوزی همایش برگزار می‌کنند، اما از برگزاری همایش اصلاح‌طلبان که قبلاً هم اعلام کرده بودند جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:‌ اصول‌گرایانی مثل اعضای جبهه پایداری بعضاً همایش‌های خود را در محل موسسه امام خمینی‌(ره) در قم برگزار می‌کنند که مستقیماً از بودجه دولت و بیت‌المال اداره می‌شود، اما اصلاح‌طلبان از برگزاری همایشی که از ۳ ماه قبل اعلام کرده بودند محروم می‌شوند و این‌جاست که باید گفت ما دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: افراد زیادی از جناح راست اعلام کردند که اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند یعنی پذیرفته‌اند که حضور اصلاح‌طلبان به مشارکت مردم کمک می‌کند، اما در مقام عمل سازوکار این شرایط که برگزاری همایش‌های هم‌اندیشی نیروهای اصلاح‌طلب یکی از این‌هاست امکان عملی‌شدن پیدا نمی‌کند.

هاشمی‌نژاد افزود: مسئولان باید ذهنیت منفی مردم در این شرایط را از بین ببرند، چرا که در حال حاضر اگر ما به بدنه نیروهای اصلاح‌طلب بگوییم که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند، آن‌ها می‌گویند که شرکت نمی‌کنیم و از آنجایی که ما نمی‌خواهیم مثل آقایان دیکتاتور‌مابانه رفتار کنیم و می‌خواهیم نظرات کلیه اصلاح‌طلبان را در زمینه انتخابات مجلس داشته باشیم، زمینه تصمیم‌گیری را برای ما فراهم نمی‌کنند و از طرفی اگر با این منوال پیش رویم بعید می‌دانم که تصمیمی مبنی بر شرکت در انتخابات مجلس نهم اتخاذ شود، مگر این که آثاری از بهبود اوضاع سیاسی کشور مشاهده شود.

برادر شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کنارگذاشتن نیروهای اصیل به ضرر مردم است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از انتخابات ۸۸ نیروهای دلسوز و ارزشی نظام و افرادی که از نظر تخصص نیروهای کارآمدی بودند غیرمنصفانه کنار گذاشته شدند و نباید این‌طور باشد که اگر کسی در جریانی پیروز شد، بخواهد همه نیروهای اصیل و ارزشمند را کنار بگذارد.

هاشمی‌نژاد دلیل این اتفاق را پایین‌بودن تحمل برخی مسئولان در برابر مخالفین فکری دانست و گفت: تحمل آقایان دربرابر مخالفین فکری خود خیلی پایین است و این مسئله منجر به حذف نیروهای متخصص و ارزشمندی می‌شود که در ‌‌نهایت به ضرر نظام و مردم منجر خواهد شد. از طرفی این کم‌صبری مسئولان تنها شامل فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و منتقد نمی‌شود بلکه دامنه حذف نیروهای کشور به دایره خودی‌های جناح اصول‌گرا نیز کشیده شده است.

وی تاکید کرد: با کمال تاسف باید گفت که در کشور ثبات شغلی و مدیریتی وجود ندارد، ما شاهد حضور ۴ وزیر در یک وزارتخانه در طول تنها ۴ سال هستیم و این نشان‌دهنده این است که در این شرایط همه بله‌‌قربان‌گو می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه شروط آقای خاتمی و صحبت‌های هاشمی در نماز جمعه سال ۸۸ راهگشای شرایط امروز کشور است، گفت: اگر زندانیان سیاسی پس از انتخابات آزاد شوند، فضای رسانه‌ها و مطبوعات بهبود یابد، تضمین لازم برای آرای مردم ارائه شود و در ‌‌نهایت مقابل جو سازی‌ها و توهین گرفته شود و همچنین مردم و اصلاحات به این نتیجه برسند که عدالت در مسائل سیاسی رعایت می‌شود، اصلاح‌طلبان آماده اندکه در انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی اظهارداشت: اصول‌گرایان بیش از یک سال است که در حال فعالیت برای انتخابات مجلس هستند، اما اگر شرایط فراهم شود آن وقت مشاهده می‌کنند، اصلاحات باتوجه به پایگاه عظیم مردمی که دارد، اکثریت مجلس را خواهد گرفت.