تصویب ۱۶ میلیارد تومان اعتبار بیمارستان ولی عصر (عج) بهبهان

خورنا: فرماندار بهبهان از تصویب حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ولی عصر(عج) بهبهان توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب امروز در نشست مطبوعاتی خود که در فرمانداری بهبهان برگزار شد به موضوع فرودگاه جدید این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان به فرودگاه جدید بهبهان تخصیص داده‌شد که پس از جذب و تخصیص زمین، به صورت دیوارهای پیش ساخته در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: اکنون به دنبال راه‌اندازی یک یا دو پرواز در هفته در فرودگاه فعلی پدافند هوایی بهبهان و همچنین پیگیری احداث یک فرودگاه جدید هستیم که این کار بسیار دشوار است.
فرماندار بهبهان ادامه داد: فرودگاه گچساران که به شرکت نفت نیز تعلق دارد با وجود صرف ۱۶ میلیارد تومان هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌است.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: البته ما باید این را سرلوحه خود قرار دهیم که خواستن، توانستن است همانطور که دزفول نیز در بحث فرودگاه خود با مشکلاتی مواجه بود اما امروز در آن فرودگاه پروازهای کشوری صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به تلاش در جهت چهاربانده کردن محور بهبهان رامهرمز، در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی بهبهان نیز گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این نیروگاه اختصاص داده شده و شرکت مپنا که پیمانکار این نیروگاه است نیز هفته آینده کارگاه خود را در محل مورد نظر تجهیز خواهد کرد.
فرماندار بهبهان در خصوص وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: پس از پیگیری‌های لازم، امکانات رفاهی برای مردم در مراکز بهداشتی فراهم و مشکلات مرتبط با تکریم ارباب رجوع نیز برطرف شده‌است.
وی با اشاره به بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان و با بیان اینکه تنها بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه است، تصریح کرد: ۴۰ درصد مراجعات به این بیمارستان از سوی بیماران غیر بومی است به گونه‌ای که تمامی ۱۰۰ تخت این بیمارستان پر بوده و با فشار مضاعف شهرهای اطراف، مجبور شده‌ایم کیفیت درمان را رها و به سرویس‌دهی به تعداد بیشتری از بیماران فکر کنیم.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: ما با جراحی بودجه سال ۹۰، در شش ماه نخست سال در حدود ۷۰۰ میلیون تومان به بودجه سالانه بهداشت و درمان بهبهان افزوده‌ایم که در راستای حل مشکلات این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: همچنین برای سال آینده، نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی، موفق به اخذ ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ولی عصر (عج) شده‌اند که به زودی ابن میزان را وارد کار خواهیم کرد.
فرماندار بهبهان در خصوص روشنایی روستاها نیز اظهار داشت: در راستای روشن‌کردن روستاها یک‌میلیارد تومان اعتبار از وزارت نیرو گرفته‌ایم که تا کنون با کمک خیرین و اهالی خود روستاها، ۴۰ روستا در روشنایی کامل به سر برده و تا یک ماه آینده روشنایی ۳۶ روستای دیگر نیز تامین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال مالی امسال یعنی تا تیر ماه سال ۹۱ هیچ روستای بالای ۳۰ خانوار را فاقد روشنایی نخواهیم دید.
باذلی محبوب در پاسخ به سوالی در خصوص فاز دو کارخانه سیمان بهبهان گفت: ما نیز از طریق استاندار موضوع را پیگیری کرده و جلسه‌ای نیز با سازمان تامین اجتماعی داشتیم که احداث فاز دوم  از سوی آنها رد شد اما ما نیز محکم ایستاده و در حال توجیه این سازمان هستیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مسایل فنی ۲۰ درصد کارخانه سیمان از کار افتاده که در حال انجام تعمیرات اساسی بر روی آن هستیم و به طور کلی فاز دوم به صلاح این کارخانه عظیم است.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به این پروژه باید ۶۰ میلیارد تومان اختصاص دهد که در حال حاضر مشغول پیگیری و قانع کردن این سازمان برای جلب موافقت آنها هستیم.
فرماندار بهبهان در پایان در خصوص پالایشگاه بیدبلند ۲ نیز گفت: این پالایشگاه در حریم بهبهان بوده و عوارض، مالیات و اشتغال آن متعلق به مردم این شهرستان است و درخواست شهرداری ماهشهر در خصوص پرداخت بخشی از عوارض به حساب آن شهرداری ادعا و درخواستی بیهوده و بی‌حساب است.