هشدار روسیه نسبت به حمله احتمالی علیه ایران

خورنا: به نوشته دویچه‌وله؛ دولت روسیه بار دیگر مخالفت خود را با حمله نظامی احتمالی علیه ایران اعلام داشت. وزیر امور خارجه روسیه گفت: «حمله علیه ایران اشتباهی جدی با پیامدهایی پیش‌بینی نشدنی خواهد بود.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: «حمله‌های نظامی راه‌حل نیستند و تنها قربانی به بار می‌آورند.»

لاوروف برای آنکه جنبشی در مذاکرات با ایران درباره برنامه اتمی بوجود آورد، پیشنهاد کرده بود که جمهوری اسلامی “گامی اعتمادبرانگیز” بردارد. وی گفته بود، در برابر “گروه شش‌گانه” متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا و نیز آلمان، از شدت تحریم‌ها علیه ایران خواهد کاست.

رسانه‌های اسرائیلی از هفته گذشته تا‌کنون در حال گمانه‌زنی درباره حمله نظامی احتمالی علیه ایران هستند. اگرچه ایهود باراک، تکذیب کرده بود که در مورد چنین حمله‌ای تصمیم گرفته شده است، اما وی به این اشاره کرده بود که احتمال چنین حمله‌ای حتی بدون شرکت آمریکا در آن وجود دارد.

سرلشگر حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به آمریکا نسبت به «پیامدهای جدی» چنین طرحی هشدار داده است. فیروزآبادی گفته است که آمریکا به خوبی می‌داند که هرگونه حمله از سوی اسرائیل علیه ایران، به آمریکا نیز ضرری جدی خواهد رساند. وی افزوده است که ایران کاملاً آماده و مجهز است و می‌تواند در برابر هر حمله و تهدیدی مقاومت کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *