احمدی‌نژاد: فروپاشی اسرائیل نزدیک است

خورنا: محمود احمدی‌نژاد، ضمن هشدار به رجزخوانی‌های قدرت‌های استکباری جهان و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: اسراییل محکوم به فروپاشی است و این انحطاط به زودی رخ خواهد داد.

احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه ‘الاخبار’ مصر که روز دوشنبه منتشر شد، با اشاره به سخنان تهدید‌آمیز ‘شیمون پرز’ رییس‌ رژیم صهیونیستی، علیه هر‌گونه حمله احتمالی به ایران هشدار داد.

وی گفت: ‘توانمندی‌های ایران در حال افزایش و پیشرفت و به همین دلیل است که توانسته وارد رقابت‌های جهانی شود. ‘

احمدی‌نژاد افزود: ایران هیچ بمب هسته‌ای ندارد، در حالی که رژیم صهیونیستی با داشتن ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای شری است که تمام منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود: ایران تنها به دنبال فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که آن را امضا کرده است.

وی همچنین در سخنان خود گفت: ‘اسراییل و غرب به ویژه آمریکا از توانمندی‌ها و نقش ایران واهمه دارند و از این رو تلاش می‌کنند تا حمایت بین‌المللی را برای عملیات نظامی که با هدف متوقف کردن نقش ایران طراحی کرده‌اند، جلب کنند. ‘

احمدی‌نژاد اظهار داشت: ‘زورگویان جهان باید بدانند که ایران به آن‌ها اجازه هیچ اقدامی را علیه خود نخواهد داد’.

احمدی‌نژاد افزود: واشنگتن می‌خواهد ‘صهیونیسم را حفظ کند’، اما قادر به این کار نخواهد بود.

وی گفت: ‘اسراییل را می‌توان به کلیه‌ای تشبیه کرد که پیوند خورده اما بدن آن را پس زده است. اسراییل فرو خواهد پاشید و این فروپاشی نزدیک خواهد بود. ‘

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووال خبرنگار روزنامه الاخبار مصر درباره سناریوی ساختگی اخیر آمریکا علیه ایران و ادعای تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت: هدف آمریکا از این سناریوی ساختگی، تحقق منافعش بود، ایران و ملت ایران حتی فکر دست زدن به چنین جنایاتی را در سر نمی‌پرورانند، چه رسد به انجام آن، اما آمریکا همواره علیه ایران توطئه چینی می‌کند.

وی افزود: ‘ما همواره در چنین شرایطی بر اساس فرامین الهی عمل می‌کنیم، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید : ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر فاسقی برای شما خبری مهم آورد، تحقیق کنید، مبادا (از روی زودباوری و شتاب‌زدگی تصمیم بگیرید) ناآگاهانه به گروهی آسیب رسانید، سپس از کرده خود پشیمان شوید’.

وی گفت: سووال من این است، آیا دولت آمریکا فاسق نیست؟ این آیه بر این کشور تطبیق می‌کند، آن‌ها دشمن ما، سعودی‌ها و تمام ملت‌ها هستند، آمریکا این دروغ را برای ایجاد اختلاف و شکاف میان ما و سعودی‌ها مطرح کرد، آمریکا سردمدار تروریسم در جهان است و از تروریسم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آمریکا از دوستی ایران و عربستان می‌ترسد، تاکید کرد که ایران همیشه آماده گفت‌وگو است و تهدیدها علیه ایران موضوع جدیدی نیست و علت تهدید به حمله نظامی نیز ترس غرب به خصوص آمریکا از قدرت ایران و نقش آن است.

وی افزود: برای مبارزه با این امر باید همه تلاش خود را برای تعمیق مناسبات دوستانه و تحکیم روابط فی‌مابین به کار بگیریم… این اتهام دروغ و از ایران و مردم ایران بسیار دور است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره گفت‌و‌گوی مستقیم تهران- ریاض برای حل مشکلات موجود میان ایران و عربستان، گفت: ما برای این کار آماده‌ایم. به خصوص اینکه مناسبات ما و عربستان برقرار است و قطع نیست. برخی گفت‌وگوها میان ما هست و به فضل پروردگار آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

وی در باره تهدیدهای غرب و رژیم صهیونیستی به حمله نظامی تاکید کرد که «این سخنان جدید نیست و آمریکا برای حمله به ایران نگرانی‌های امنیتی دارد، جورج بوش نیز همینطور بود، ولی الان بوش کجاست و ایران کجاست؟»