ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در آبادان

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام ایلخاص‌زاده اظهار داشت: آبادان از مناطقی است که بسیار مستعد و با پتانسیل برای اشتغال‌زایی است.
وی افزود: البته اشتغال در منطقه موجب نمی‌شود مگر با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر که باید در این خصوص با جدیت هر چه تمام برخورد شود.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: در سال گذشته میزان ۹۹.۵ درصد سهیمه اشتغال در نظر گرفته شده محقق شد.
وی با اشاره به اینکه آمار اشتغال بر مبنای لیست‌های بیمه تنظیم می‌شود، گفت: با توجه به سهمیه اشتغال‌زایی در آبادان تا پایان سال جاری باید ۹ هزار و ۶۲۳ فرصت شغلی جدید در آبادان ایجاد شود.
ایلخاص‌زاده بیان کرد: این حجم فرصت شغلی در سرفصل‌های مختلف و با همکاری ۲۰ دستگاه اجرایی در آبادان ایجاد می‌شود که سهمیه فرصت‌های شغلی مورد نظر برای هر دستگاه اجرایی به آن ابلاغ شده است.
وی افزود: در این راستا مبنای کار را بر اساس چهار، دوازدهم یعنی چهار ماه از ۱۲ ماه سال قرار داده‌ایم.
به گفته فرماندار ویژه آبادان با بررسی عملکرد دستگاه‌های مرتبط از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۴۱۶ فرصت شغلی جدید در آبادان محقق شده است.
ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه سعی بر این است که تا پایان سال ۹۰ کل سهمیه در نظر گرفته شده برای آبادان محقق شود یادآور شد: با توجه به حجم بالای تقاضای کار در منطقه در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای ایجاد تحقق بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید تا پایان سال هستیم.
وی ادامه داد: کمیته راستی‌آزمایی کشوری به‌ صورت مستقیم و محرمانه لیست‌های ارسالی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا از میزان صحت اشتغال مطمئن و آن را تأیید کند.
فرماندار ویژه آبادان گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به‌زودی شاهد رفع معضل بیکاری در آبادان باشیم.