سردار فیروزآبادی: مردم به کاندیداهای جریان فتنه و انحرافی رای ندهند

خورنا: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ورود محدود افرادی به مجلس که افکار آن‌ها به نوعی با جریان انحرافی یا جریان فتنه پیوسته است، مشکل قابل‌توجهی برای کشور نیست.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی اظهار کرد: معتقد نیستم که مجلس باید از یک جناح تشکیل شود؛ چراکه هر جایی که فقط از یک جناح تشکیل شود نمی‌تواند چندان پویا باشد.

وی با اشاره به این‌که «خاصیت انتخابات پارلمانی این است که معمولاً چند جناح در مجالس حضور دارند» تصریح کرد: حضور جناح‌های دیگر در مجلس به تعدادی که نتوانند اکثریت مجلس را مختل کنند یا دولت را از کار بیندازند برای مجلس مفید است.

وی از «تلاش احتمالی برخی جریانات برای معرفی کاندیداهای گمنام» خبر داد و گفت: با فضاحتی که جریان فتنه به بارآورده و افشاگری‌هایی که راجع به جریان انحرافی در کشور شده است، هیچ‌کدام از این‌ها به صورت سازمان‌یافته وارد انتخابات نخواهند شد، ولی ممکن است برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهند و کاندیداهای خود را به صورت پوشیده، گمنام و سفید وارد انتخابات کنند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: طبق قانون اساسی هرکس که در خود صلاحیت نمایندگی مجلس را می‌بیند و شرایط قانونی لازم را دارد می‌تواند ثبت‌نام کند. سپس وزارت کشور و شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت احراز صلاحیت، مردم با شناسایی کاندیداهای موردنظر خود به آن‌ها رای می‌دهند و خوشبختانه مردم ما دغدغه‌های خود را در زمان رای دادن در نظر می‌گیرند.

وی در ادامه، به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر طرح ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن از یک سو و سخنان هیلاری کلینتون درباره رابطه آمریکا و ایران از سوی دیگر اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر آن‌قدر پریشان هستند که نمی‌توان از راهبرد آن‌ها در برابر ایران صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا آمریکایی‌ها طی سه سال یک راهبرد را تنظیم می‌کردند و ۵ سال براساس آن راهبرد پیش می‌رفتند و سپس راهبرد جدیدی را ارائه می‌دادند ولی فعلاً راهبرد آن‌ها مبتنی بر تصمیمات عجولانه و تحت فشارهای روانی است که در داخل آمریکا و نیز از بیداری اسلامی به آن‌ها وارد می‌شود.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به مسوولیت مردم و مقامات کشورمان در شرایط فعلی، به ویژه با توجه به نزدیک بودن انتخابات آتی مجلس و آغاز رقابت‌های سیاسی در کشور، تاکید کرد: مردم ایران هوشیار هستند. مردم می‌دانند که جریان فتنه متحد آمریکایی‌ها بوده و جریان انحرافی با آمریکایی‌ها دم‌خور است و در نتیجه مراقبت خواهند کرد که اگر کسی از بین این دو قشر بخواهد آن‌ها را فریب دهد و وارد مجلس شود، به او رای ندهند.