نظارت دامپزشکی بر دام‌‌های نذری در شادگان

خورنا: شهردار شادگان از نظارت کارشناسان دامپزشکی بر قربانی کردن دام‌های نذری عید قربان در این شهرستان خبر داد.

کریم بنی‌نعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: به‌منظور ساماندهی و پذیرش دام‌های نذری کشتارگاه دام شادگان صبح روز عید قربان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد بود.
وی افزود: شهروندان می‌توانند دام‌های مورد نظر خود را از مراکز عرضه دام مجاز با نظارت کارشناسان دامپزشکی تهیه و در کشتارگاه‌های صنعتی دام شادگان قربانی کنند.
شهردار شادگان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی شهروندان و جامعه، تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی همچون سال‌های گذشته آماده ارائه خدمات نظارت بهداشتی به شهروندان در این روز است.
وی خاطرنشان کرد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش مشکلات زیست محیطی سبب انتشار بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نیز می‌شود.
بنی‌نعیم ادامه داد: تأثیرات روانی مشاهده صحنه ذبح دام‌ها در روح و روان کودکان و خردسالان تبعات منفی زیادی به همراه دارد و بهتر است که این کار با موقعیت‌‌سنجی اعمال شود.
وی با اشاره به اهمیت روز عید قربان نزد مسلمانان و اینکه باید منزلت این روز بزرگ را گرامی‌داشت گفت: کشتارگاه‌های دام در روز عید قربان از ساعت هفت تا ۱۴ آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.
شهردار شادگان ادامه داد: به‌منظور تأمین سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین رعایت نکات بهداشتی لازم در هنگام ذبح دام‌ها انجام شده است.
وی در پایان اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم تا در راستای تحقق این اهداف با مأموران شبکه دامپزشکی همکاری لازم را انجام دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *