پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به ۸۰۰ خانوار روستایی در بهبهان

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: در سال جاری از سهم سال گذشته به ۸۰۰ خانوار روستایی تسهیلات مقاوم سازی ساختمان اعطا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب پیش از ظهر امروز در همایش دهیاران بهبهان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر ارتباط نزدیک و دو سویه دهیاری‌ها و دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با روستاها اظهار داشت: دهیاری‌های باید مسایل و مشکلات روستاهای خود را براساس اولویت‌ها تدوین کرده و اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و به آنها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه ۴۸ وظیفه برای دهیاری‌ها تعیین شده است، تصریح کرد: همچنین دهیاری‌ها باید با وظایف و مسئولیت‌های خود آشنا بوده و از آنها آگاهی کامل داشته باشند زیرا باعث پیشرفت در امور شده و از انجام کارهای بیهوده و خارج از وظیفه جلوگیری می‌کند.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: تا به حال به روستاهای مختلفی سرکشی شده و این برنامه نیز ادامه خواهد داشت اما دهیاری‌ها با همکاری بخشداری مرتبط باید مشکلات و مسایل روستا را بررسی، تدوین و آماده کنند تا در سفرها به مسئولان منتقل و بررسی شود.
وی افزود: وظیفه دولت مهیا کردن زیر ساخت‌ها برای رفاه عمومی است که در دولت های نهم و دهم بخشی زیادی از این مقوله مهیا و بخشی نیز در حال اجرا است و ما نیز این موضوع را به خوبی در روستاها مشاهده می‌کنیم.
فرماندار بهبهان در ادامه به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: این سرشماری به خوبی در حال انجام بوده و دهیاری‌ها نیز باید با ماموران سرشماری همکاری نزدیکی داشته تا آمار دقیق تری از روستاها بدست آید زیرا با آمار دقیق و صحیح، می توان برنامه‌ها و تصمیمات بنیادی‌تر و دقیق‌تری اتخاذ کرد.
وی بهداشت عمومی را مهم دانست و تصریح کرد: دهیاران باید به بهداشت عمومی روستاها توجه ویژه داشته و جمع‌آوری و دفع زباله را با جدیت دنبال کرده و به صورت اصولی انجام دهند.
باذلی محبوب با اشاره به جلسه شورای نهضت سبز بهبهان خاطرنشان کرد: دهیاران با منابع طبیعی برای کاشت نهال و ایجاد فضا و نوار سبز همکاری و تعامل لازم را داشته باشند زیرا در این جلسه مقرر شده است ۱۰ هزار اصله نهال رایگان برای کاشت در ورودی روستاها اختصاص داده شود.
وی در ادامه باز پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی خبر داد و ابراز داشت: دهیاری‌های افراد واجد شرایط را شناسایی و معرفی کنند تا آنها بتوانند از این تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کرده و مشکل بیکاری تا حدودی مرتفع شود.
فرماندار بهبهان بر تشکیل تعاونی دهیاری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: تشکیل این تعاونی‌ها یکی از مطالبات ریاست جمهوری نیز بوده و به وسیله این تعاونی‌ها سرمایه‌های کوچک جمع شده و به یک سرمایه بزرگ برای انجام امور عام المنفعه تبدیل می‌شوند.
وی همچنین از دهیاری‌ها خواست بر پخت و کیفیت نانوایی‌ها و نان آنها نظارت کامل داشته و با بیان اینکه چنانچه نان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد بسیاری از بیماری‌ها کاهش می‌یابد از آنها خواست کوتاهی‌ها را به کمیسیون آرد و نان فرمانداری بهبهان گزارش دهند.
باذلی محبوب در ادامه جلسه بر مقاوم سازی منازل روستایی تاکید کرد و گفت: تا به حال از سهم سال گذشته ۸۰۰ خانوار تسهیلات مقاوم سازی ساختمان و منازل خود را دریافت کرده که بنیاد مسکن باید سهمیه سال ۹۰ را پیگیری کرده و از آن طرف دهیاری‌ها نیز با اطلاع رسانی صحیح و کامل مردم روستا را به سمت دریافت این تسهیلات و مقاوم سازی منازل خود هدایت کنند.
وی همچنین از همه دهیاری‌ها خواست در جمع آوری زکات و صرف آنها در امور عام المنفعه توجه بیشتری داشته زیرا با مبلغ جمع آوری شده از زکات به کمک دولت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
باذلی محبوب با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر فراهم کردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در این رویداد تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید ضمن توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و رعایت قانون در همه ابعاد، در فراهم کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کرده و شور و شعف شرکت در انتخابات را در میان آنان ایجاد کنیم.
فرماندار بهبهان ضمن بیان اینکه روشنایی کامل روستاها در برنامه کاری قرار داشته و تعدادی از روستاها روشن و تعدادی نیز در حال روشن شدن هستند بر حفظ آنها با همکاری اداره برق و دهیاری‌ها تاکید و کرد و افزود: در امر گازرسانی به روستاها نیز روند رو به رشدی داشته و تاکنون ۳۷ روستا گاز دار و تعدادی دیگر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یکی دیگر از مشکلات روستاهای بهبهان را فرسوده شدن شبکه‌های توزیع آب آنها دانست و گفت: با توجه به اینکه تصفیه خانه بزرگ بهبهان ظرفیت لازم را داشته در حال پیگیری موضوع برای تامین اعتبار و جمع‌آوری شبکه‌های فرسوده از روستاها و تامین آب آنها از محل این تصفیه خانه هستیم.
در ادامه جلسه پنج دهیار به نمایندگی از همه دهیاران صحبت کرده و ضمن تشکر بابت برگزاری چنین مراسمی، به بیان مشکلات و مسایل مربوط به روستاها پرداختند.
همچنین در پایان کمیسیون پنج گانه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات دهیاری‌ها تشکیل شد.