امام جمعه ماهشهر: عرفه فرصت مغتنم کمال‌جویی ا‌ست

خورنا: امام جمعه ماهشهر گفت: روز عرفه فرصت مغتنم کمال‌جویی و بهره‌مندی از ارزش‌های الهی ا‌ست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت روز عید قربان اظهار داشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده اما روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و احسان خود را براى آنها می‌گستراند.
وی افزود: در این روز شیطان خوار، حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌ترین اوقات خواهد بود.
امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: این فرصت را که بهترین فرصت است، به خصوص از ظهر تا هنگام غروب که در روایات آمده، از دست ندهید.
وی در مورد اهمیت این روز بزرگ گفت: در روایتی نقل شده که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می‌رسد و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل ۱۷۰ سال اطاعت و عبادت است.
امام جمعه ماهشهر خاطرنشان کرد:  این روایت، عظمت شب عرفه را می‌رساند پس امشب را قدر بدانید.
وی ادامه داد: نخستین مسأله‏ای که درباره این شب تأکید شده “دعا کردن” است.
غبیشاوی با بیان روایتی از امام محمد باقر(ع) افزود: آمده که حضرت فرمود “سریع‌ترین دعایی که به هدف اجابت می‏رسد، دعایی است که یک برادر مؤمن، برای برادر مؤمن دیگرش می‏کند و پشت سر او برایش از خدا خیر می‏خواهد، نه در حضورش”.
وی با بیان اینکه از غروب شب عرفه تا غروب روز عرفه زمان بسیار بزرگی است، اضافه کرد: روز عرفه فرصت مغتنم بهره‌مندی از ارزش‌ها بوده و ما همگی باید از این فرصت‌ها کمال استفاده را ببریم.
وی با بیان اینکه هر لحظه‌ای از لحظات امروز گرانبهاست اظهار داشت: برای دعا و درخواست از خداوند این فرصت بهترین فرصت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *