متکی: ورود رسمی احمدی‌نژاد یا دولت در انتخابات پذیرفتنی نیست

خورنا: دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان درباره فعالیت دولت برای انتخابات آینده، گفت: نمی‌توانیم جلسه پنج‌شنبه شب دولت را به عنوان جلسه انتخاباتی ارزیابی کنیم و امیدواریم دولت که مجری انتخابات است در انتخابات جانبدارانه وارد نشود و گفتمان‌ها و فعالیت‌هایش در راستای ایجاد نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری باشد.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان در نشست خبری با خبرنگاران که در دانشکده علوم ارتباطات برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه عدم دستیابی به وحدت چه عواقبی را به همراه خواهد داشت؟ گفت: ادبیات ما در موضوع وحدت همیشه مملو از آثار مثبت است و در تمام موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی هر زمان ما متحد بودیم موفق شده‌ایم.

منوچهر متکی با اشاره به اینکه هرجا که موضوع مربوط به انقلاب یا مربوط به مسائل ملی مطرح شده است اتفاق و همدلی قوی‌تر شد، گفت: عدم وحدت موجب فسیل‌شدن ما می‌شود و مجموعه فسیل قادر به برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز نیست.

وی با بیان اینکه وحدت بر اساس مبانی برآمده از نظام و اسلام و با محوریت رهبری صورت می‌گیرد و دلیل با هم بودن است، خاطرنشان کرد: نتایج مثبت وحدت کاملاً مشخص است و فقدان وحدت آسیب‌های زیانباری است که منجر به اختلاف خواهد داشت.

متکی درباره موضع جبهه متحد اصول‌گرایان در رابطه با دولت گفت: دولت در نگاه اصول‌گرایان پیکره خدوم است که در سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

وی تاکید کرد: یک بخش در درون دولت وجود دارد که به دولت آسیب وارد کرده است، اما اصول‌گرایان جریان انحرافی و دولت را از هم جدا می‌دانند.

متکی تاکید کرد: بخشی که به دولت آسیب وارد کرده و با نام جریان انحرافی لقب گرفته است نه تنها مورد تایید نیست بلکه به جد کشور و دولت را مورد زیان قرار داده است و به همین دلیل است که اصول‌گرایان خواستار رفع و رجوع این مشکل از سوی رئیس‌جمهور شده‌اند.

دبیر اجرایی شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، گفت: کمیته مشخصی برای ارتباط با همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرایی که منشور اصول‌گرایی را پذیرفته‌اند تشکیل می‌شود و بعد از رسمی‌شدن ساز و کار انتخابات تماس با آن‌ها را شروع می‌کنیم.

متکی درباره چگونگی حضور احزاب مطرح اصول‌گرایی در گروه وحدت گفت: ساختار گروه وحدت به گونه‌ای است که نمی‌توان به صورت خیلی گسترده جواب‌گوی همه طیف‌های اصول‌گرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمولی که در گذشته نیز در گروه ۶+۵ مطرح بوده است در حال حرکت هستیم، گفت: مجموعه‌ای از اساتید دانشگاه‌ها نامه‌ای را نوشته‌اند و برای حضور در جبهه وحدت اصول‌گرا اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی برای حضور در مجموعه اصول‌گرایی با برخی از تشکل‌ها و سازمان‌ها صحبت شده و ساز و کار حضور آن‌ها در کمیته وحدت بررسی شده است.

متکی افزود: اساس این است که کمیته مشخصی برای ارتباط با همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرایی که منشور اصول‌گرایی را پذیرفته‌اند تشکیل شود و بعد از رسمی‌شدن ساز و کار انتخابات تماس با آن‌ها را شروع می‌کنیم.

دبیر اجرایی شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایی تصریح کرد: شورای مرکزی اصول‌گرایان ظرفیت پذیرفته‌شده‌ای برای پذیرش کسانی است که آمادگی فعالیت دارند و در این گروه بر روی همه اصول‌گرایان بازاست.

وی با اشاره به اینکه روند این فعالیت‌ها به دو گونه است، خاطر‌نشان کرد: اولین مسیر مشورت سازنده در رسیدن به گزینه مطلوب کاندیدا‌ها و دومین گام جمع‌آوری ظرفیت کسانی است که برای این کار همراهی می‌کنند تا بتوانیم با اقبال مردمی مواجه شویم.

متکی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مواضع گروه اصول‌گرایی درباره فعالیت‌های انتخاباتی دولت، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در بحث انتخابات ورود ظرفیت‌های نظام و امکانات دولتی به‌طور رسمی در انتخابات و با نام دولت جایگاهی ندارد.
وی افزود: نمی‌توانیم جلسه پنج‌شنبه شب گذشته دولت را به عنوان جلسه ستاد انتخاباتی ارزیابی کنیم و امیدواریم دولت که مجری انتخابات است در انتخابات جانبدارانه وارد نشود و گفتمان‌ها و فعالیت‌هایش در راستای ایجاد نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری باشد.
وی تاکید کرد: به اعتقاد ما ورود رسمی رئیس‌جمهور یا دولت در انتخابات پذیرفتنی نیست.

در ادامه این نشست خبری متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای مرکزی جبهه متحد در انتخابات نهمین دوره مجلس کاندیدا می‌شوند یا خیر و اینکه آیا شما نیز کاندیدا می‌شوید؟ گفت: بنده در انتخابات مجلس نهم نامزد نخواهم شد. البته در شورای مرکزی نیز بحثی در مورد نامزد‌شدن یا نامزد‌نشدن اعضا در انتخابات را نداشته‌ایم.

وی افزود: کاندید‌شدن یا نشدن اعضای شورای مرکزی جبهه متحد در اختیار خودشان است و البته اگر آنان بخواهند نامزد شوند توسط شورای مرکزی بررسی خواهند شد و پس از تایید در انتخابات شرکت خواهند کرد.

متکی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از احزاب و جبهه‌های دیگر نیز می‌تواند در جبهه متحد حضور داشته باشند‌؟، گفت: از احزاب دیگر نمی‌توانند در جبهه متحد حضور داشته باشند اما ما با اصول‌گرایان و جبهه‌های مختلف آن تعامل و همکاری داریم و تبادل‌نظر و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها تا آخرین روزهای نزدیک به انتخابات باز است و بنده درباره مصداق خاصی صحبت نکرده و نمی‌کنم.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تاثیر عدم حضور اصلاح‌طلبان در میزان آرای اصول‌گرایان موثر خواهد بود؟، گفت: اینکه آن‌ها درانتخابات حضور پیدا نمی‌کنند تحلیل شخصی سؤال‌کننده است. جریان‌های سیاسی باید در طول سال آثار حیاتی خود را نشان دهند و در انتخابات این حضور افزایش می‌یابد، البته تلقی من این است که جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آینده حتماً حضور پیدا می‌کنند و در ‌‌نهایت آنچه مورد پذیرش اکثریت مردم است رای خواهد آورد.

وی گفت: عدم ورود به تصمیم‌سازی کشور توسط یک تشکیلات مهر تأئیدی است بر اینکه آن‌ها می‌خواهند فعالیت خود را تعطیل کنند و تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان چنین تصمیمی داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *