علی اکبر اولیاء: اصلاح‌طلبان دل و دماغی برای شرکت در انتخابات ندارند

خورنا: موضع‌گیری برخی افراد تندرو و خطرناک‌جلوه دادن اصلاح‌طلبان از سوی آنها و از طرفی ناامیدی اصلاح‌طلبان از گذر نکردن از فیلتر‌های شورای نگهبان از علل یاس ایجاد شده در این مجموعه و بی‌میلی آنها به مشارکت در انتخابات است.

علی اکبر اولیاء نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح‌طلبان) گفت: مجموعه اصلاح‌طلبان دل و دماغی برای مشارکت در امور سیاسی ندارند و جز عده‌ای که فکر می‌کنند شخصاً زمینه حضورشان در انتخابات فراهم است، در کل انگیزه و کششی برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات وجود ندارد، مگر اینکه در ماه‌های آتی اتفاق خاصی بیفتد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی به میدان بیایند و فضایی را ایجاد کنند تا فضا از این محدودنگری و خاص‌نگری خارج شود و فضا به گونه‌ای باز شود که همه کسانی که معتقد به نظامند‌، ولو اینکه اشتباهاتی هم داشته‌اند، بتوانند در انتخابات حضور یابند چرا که در غیر این صورت مشارکت عمومی محقق نخواهند شد.

علی اکبر اولیاء گفت: آقایان هاشمی رفسنجانی‌، سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی محور شوند و راهکاری ملی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات تدارک ببینند؛ خیلی‌ها به این عزیزان امیدوارند.

وی ادامه داد: من بعد از دیدار با آیت‌الله‌هاشمی و شنیدن سخنان‌شان مبنی بر اینکه از انتخابات به عنوان یک فرصت ملی استفاده شود، امیدوار شدم.  موضع‌گیری برخی افراد تندرو و خطرناک جلوه دادن اصلاح‌طلبان از سوی آنها و از طرفی ناامیدی اصلاح‌طلبان از گذر نکردن از فیلتر‌های شورای نگهبان از علل نامیدی ایجاد شده در این مجموعه و بی‌میلی انها به مشارکت در انتخابات است.

وی در خاتمه گفت: حضور موثر در انتخابات، وصیت و سفارش امام (ره) بود؛ باید راهکارهای مناسبی برای رفع موانع حضور اصلاح‌طلبان پیدا کرد و این پدیده خوبی نیست؛ شخصاً امیدوارم سخنان بزرگانی مثل آقای هاشمی‌رفسنجانی محقق شود و فضا برای انتخابات باز شود.