زارعی: ۴ موشک ایران یک میلیون صهیونیست را آواره می‌کند

خورنا: به نوشته خبرگزاری فارس؛ یک کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه اسرائیل با ۴ موشک معمولی ایران با یک میلیون آواره مواجه خواهد شد،‌ گفت: میزان آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در شرایط سخت، از ایران بیشتر است چرا که حتی اگر اسرائیل یکصد موشک به ایران شلیک کند، چند خانوار هم در ایران آواره نخواهند شد.

سعدالله زارعی کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات ایهود باراک وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس درباره نزدیک شدن به حمله اسرائیل به ایران اظهار داشت:‌ اگر یکی دو روز صبر کنید آقای باراک متوجه اظهارات نادرست شده و حرفش را پس خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باراک چندی پیش از نزدیک شدن به نابودی اسرائیل سخن گفته بود، افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که اسرائیل طرحی برای حمله به ایران و یا حتی مشارکت در حمله به ایران داشته باشد چرا که شرایط منطقه و توان اسرائیل چنین برداشتی را در ذهن ما به وجود آورده است.

زارعی با بیان اینکه ایران بزرگتر از آنی است که رژیم صهیونیستی بتواند آن را تهدید کند، افزود: در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل به وحشتناک ترین حالت ممکن از یک گروه نظامی به نام حزب‌الله لبنان شکست خورد.

کارشناس امور بین‌الملل با اشاره به آزمایش موشک بالستیک در رژیم صهیونیستی، گفت: اساساً تمامی موشک‌هایی که در اختیار اسرائیل است از نوع عاریه و تولید کشورهایی چون فرانسه، روسیه و هند است که توانایی و کاربرد آنها در مجامع آکادمیک به ثبت رسیده است چرا که این موشک‌ها در دورانی مورد استفاده اسرائیل قرار گرفته بود اما در مقابل موشک‌های ایران تولیدی و بومی است و تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است و توان و برد آنها برای اسرائیل مبهم است.

وی با تاکید بر اینکه ایران به تمامی توان و اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اشراف دارد، تاکید کرد: عدم تجاوز و جرأت اسرائیل برای حمله به ایران به تجهیزات نظامی این رژیم برنمی‌گردد. ما می‌دانیم که اسرائیلی‌ها در عملیات‌های هوایی امکانات و تجهیزات ویژه‌ای دارند و می‌توانند از آنها استفاده کنند. اما اینکه چرا از این امکانات و توانایی‌ها علیه ایران استفاده نمی‌کنند، به قدرت نظامی مربوط نمی‌شود.

زارعی با بیان اینکه اسرائیل با ۴ موشک معمولی ایران با یک میلیون آواره مواجه خواهد شد،‌ گفت: میزان آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در شرایط سخت، از ایران بیشتر است چرا که حتی اگر اسرائیل ۱۰۰ موشک به ایران شلیک کند، چند خانوار هم در ایران آواره نخواهند شد.

“در جنگ تحمیلی ۱۰ استان ایران درگیر جنگ بودند اما ما با مشکل مهاجرت بیرون کشور مواجه نبودیم و استان خوزستان که به طور کامل وارد جنگ شده بود، نیز با این مشکل مواجه نبود و حتی یک خوزستانی به بیرون از کشور مهاجرت نکرد و خوزستانی‌ها به راحتی در کل کشور توزیع شدند؛ اما اگر ایران ۴ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند، یک میلیون اسرائیلی سرزمین‌های اشغالی و خاک فلسطین را ترک خواهند کرد؛ در ۵۰ سال گذشته ایران تنها کشوری بوده که به هنگام جنگ مشکل مهاجرت نداشته است”.

وی با بیان اینکه قدرت و توانایی موشک‌های بالستیک ایران توانایی شکست بی‌چون و چرای اسرائیل را دارد، گفت: شلیک موشک‌های ایرانی به سمت اسرائیل هیچ هزینه‌ای در بودجه ملی نخواهد داشت؛ چرا که ایران به ۳۵ کشور دنیا موشک می‌فروشد و از سود فروش این موشک‌ها، موشک‌هایی کاربردی برای خود می‌سازد که با هزینه بسیار اندک می‌تواند در تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی فرو بنشیند.

این کارشناس امور بین‌المللی با بیان اینکه شرایط ژئوپلتیک ایران، یکی از موانع تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران شده است، گفت: جغرافیای رژیم صهیونیستی به حالت لوزی است و اگر مورد هجمه موشک‌های ایرانی قرار بگیرد به دلیل عرض کم سرزمین‌های اشغالی هیچ راه فراری برای صهیونیست‌ها باقی نخواهند ماند و شاید هم زمان برای دفاع اسرائیل باقی نماند.

زارعی با اشاره به برخی اظهارات در محافل صهیونیستی مبنی بر پاسخ ایران به اولین موشک اسرائیل با ۱۵ هزار موشک گفت: قدرت موشکی ایران و توانایی پاسخ‌گویی به تهدیدات بلوف نیست چرا که خود صهیونیست‌ها هم می‌دانند ایران در برابر هر تهاجمی پاسخ قاطع و دندان شکن خواهد داد.