جمع‌آوری ۱۳۶ میلیون ریال زکات فطره در آبادان

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری فارس، عمران مقدمی اظهار داشت: امسال به‌منظور ایجاد تسهیلات لازم برای مؤمنانی که قصد ادای فریضه پرداخت زکات فطره و تکلیف واجب در صبح عید سعید فطر را داشتند، مساجد منتخب و پایگاه‌های ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به‌منظور دریافت وجوه انواع فطریه و کمک‌های مربوط به قحطی زدگان سومالی در اطراف جایگاه‌های برگزاری مراسم عید سعید فطر در آبادان مستقر شد.
وی مجموع پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در آبادان را ۴۰ پایگاه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: امسال ۱۳۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۷۵۰ ریال زکات فطره در این شهر جمع‌آوری شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان افزود: فطره جمع‌آوری شده شامل فطره عام به میزان ۱۲۰ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال نیز بود.
وی ادامه داد: همچنین از این میزان زکات فطره جمع‌آوری شده ۱۶ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۵۰ ریال مربوط به زکات فطره سادات بود.
مقدمی تصریح کرد: وجوه فطریه پس از دریافت با توجه به امکانات موجود در اسرع وقت در اختیار نیازمندان و محرومان مستحق و آبرومند قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۱۶ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبادان قرار دارند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان به اینکه یک هزار و ۲۰۰ یتیم زیرپوشش کمیته امداد آبادان در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد تنها ۷۰۰ الی ۸۰۰ یتیم دارای حامی هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ الی ۴۰۰ یتیم در آبادان به حمایت حامیان و خیران نیاز دارند که امیدواریم مردم نوع‌دوست این شهرستان در این زمینه مشارکت داشته باشند.
مقدمی بیان کرد: حل مشکلات افراد و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان این نهاد است.
وی افزود: در این راستا با همکاری مسئولان محلی اقدامات مثمرثمری انجام شده است که امیدواریم این اقدامات همچنان تداوم یابند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان افزود: مشارکت مردم در حل نیازمندی‌ها و مشکلات مددجویان از اهمیت بسزایی برخوردار است که امیدواریم مردم نوع‌دوست آبادان همچون گذشته در این مسیر گام‌های بلندی بردارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *