طنز صداوسیما: مجلس و دولت قبلاً به توافق رسیده بودند و استیضاح فقط یک دعوای ظاهری بود

خورنا: خبرآنلاین نوشت: استیضاح وزیر اقتصاد و حواشی آن، بخش اعظم برنامه صرفاً جهت اطلاع را به خود اختصاص داده بود.

مجری برنامه در حالی که کاریکاتوری از شمس‌الدین حسینی با لباس کشتی‌گیرها روی آنتن بود، گفت: وزیر ورزشکار، از استیضاحش سر سلامت به در برد، او نه خودش خاک شد، نه مخاطبانش را خاک کرد.

سپس سوالی با این عنوان که چرا حسینی وزیر ماند؟، پرسیده شد که جواب‌هایش عبارت بودند از: ۱- چون او با یک عذرخواهی که دیر دیر مطرح کرد، مشکلش را حل کرد، تازه اگر او برود چه کسی می‌خواهد جای او را بگیرد؟ ۲- مجلس و دولت قبلا به توافق رسیده بودند و استیضاح فقط یک دعوای ظاهری بود. ۳- آنگونه که لاریجانی از وزیر حمایت کرد، باید هم وزیر می‌ماند. ۴- حرف‌های نرم رئیس‌جمهور، نماینده‌ها را نرم کرد.

«مزاح‌های کاملاً غیرسیاسی» عنوان بخش دیگری از اخبار ۲۰:۳۰ بود که به شوخی رئیس‌جمهور در جلسه روز استیضاح وزیر نیرو و پاسخ رئیس مجلس اشاره داشت. محمود احمدی‌نژاد در روز سه‌شنبه از تریبون مجلس گفت که وزرایش نیمی از وقت خود را در کمیسیون‌های مجلس برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان می‌گذرانند و او هر وقت وزیری را کار دارد، به او گفته می‌شود که در مجلس است. علی لاریجانی هم در پاسخ گفت: به شما اطلاعات غلط می‌دهند، شاید آقایان وزرا جای دیگری می‌روند وگرنه مجلس هم که نمی‌آیند! احمدی‌نژاد هم ادامه داد: اینقدر وزرا آمده‌اند مجلس که از نمایندگان از این کارها یاد گرفتند!!

در آیتم خبری‌ای با عنوان «سخنرانی از روی نوشته»، برنامه صرفاً جهت اطلاع به تجلیل از علی لاریجانی، رئیس مجلس پرداخت و گفت: آخر چرا بساط «صرفاً جهت اطلاع» را با این کارتان کساد می‌کنید! این علی‌آقا حرف‌هایش را از روی نوشته می‌خواند و به سختی می‌توان از میان حرف‌هایش گاف در آورد! سپس مجری برنامه خطاب به مسئولینی که با دیدن اخبار صرفاً جهت اطلاع، گلایه‌های بسیاری می‌کنند، توصیه کرد که همچون لاریجانی، مطالبشان را از روی کاغذ بخوانند تا به آن‌ها «گیر ندهند»! توصیه دیگر هم این بود که کوتاه صحبت کنند چرا که «کلاسش» بیشتر است.

برنامه صرفاً جهت اطلاع هیچ اشاره‌ای به استعفای مطهری نکرد اما در خبری با عنوان «سوال معلق» این سوال را پرسید که عاقبت سوال از رئیس‌جمهور چه شد و چرا با جمع‌آوری امضا و بازپس‌گیری آن، اینقدر دچار قبض و بسط می‌شود؟

در بخشی از این برنامه تلویزیونی، که تیتر «از این دبیر تا اون دبیر» داشت از سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و ماشین پرایدش تصویری نمایش داده شد و مجری برنامه درباره اسکورت و ماشین یکی دیگر از دبیرها که «نمی‌توان نامی او را برد»، اظهار داشت: البته اینکه اسمش را نمی‌آوریم، ضرورت امنیتی ندارد، اما او همچنان با اسکورت و ماشینی با شیشه‌های دودی تردد می‌کند. در حالیکه تصویر یک بنز مشکی با شیشه‌های دودی و اسکورت چندین پس زمینه حرف‌ها وی بود، ادامه داد: اگر این تشریفات به شما بچسبد، دل‌کندن سخت است‌ها!