فرماندار خرمشهر: پرونده فرهنگ عمومی هیچ‌گاه بسته نمی‌شود

خورنا: فرماندار خرمشهر گفت: روز فرهنگ عمومی روز بازخوانی پرونده‌ای است که هیچ‌گاه بسته نمی‌شود.

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: چهاردهم آبان‌ماه که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز فرهنگ عمومی معرفی شده، فرصتی است برای بازخوانی پرونده فرهنگ و فرهنگ عمومی که هیچ‌گاه بسته نشده و نمی‌شود.
وی افزود: فرهنگ واژه آشکار و پنهانی است که سخت در پس پرده ابهام قرار دارد و توسعه و تعمیق آن نیز به همین ابهام و گستردگی آن برمی‌گردد.
فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد: بی‌شک فرهنگ عمومی چنان قدرتمند است که همه ابعاد وجود اجتماع و فرد را در تأثیر خود قرار داده و در سه سطح فرد، ‌خانواده و اجتماع نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند.
وی در مورد گستردگی فرهنگ عمومی تصریح کرد: گستردگی و شمولیت فرهنگ عمومی چنان است که سطوح مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را در برگرفته و تقریباً هیچ سطحی از تأثیرات فرهنگ عمومی در امان نیست و تفاوت تنها در میزان تأثیرپذیری است.
حسینی با بیان اینکه فرهنگ، تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است، ادامه داد: فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌ها و معرف جهان‌بینی‌های آنها در زندگی است و فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد.
فرماندار خرمشهر در پایان اظهار داشت: برای اجرای قوانین اسلامی در فرهنگ عمومی کشور و بازسازی و اصلاح فرهنگ عمومی، دستگاه‌ها و ادارات باید بیش از آنکه خود را متولی فرهنگ مردم و هدایت فرهنگی آنان بدانند، متولی تهیه امکانات و زیر ساخت‌ها، به‌ویژه ابزار لازم برای تولید و ابداع و اجرای اصول و ارزش‌های اسلامی در فرهنگ عمومی و اشاعه آن در میان مردم باشند.