شهردار آبادان خبر داد: لایروبی مکانیزه انهار در آبادان

خورنا: شهردار آبادان از لایروبی مکانیزه انهار توسط شهرداری در این شهرستان خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته با پالایشگاه و پتروشیمی آبادان بنا شده که لایروبی مناطق آبادان توسط آنها لایروبی شود.
وی افزود: اما این اقدام در مناطقی چون کنارپلیت به طور سنتی در حال انجام بوده که به هیچ‌وجه مطلوب نیست.
شهردار آبادان ادامه داد: زیرا در این نوع از لایروبی، انهار از گل و لای پاک نشده و بخش عمده‌ای از آن در بیرون از نهر باقی می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به آغاز فصل بارندگی باید در راستای لایروبی انهار شهرستان تلاش کرد گفت: با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های در حال انجام با کمک شهرداری‌‌های سه‌گانه شهرستان موفق به لایروبی مکانیزه انهار آبادان شده‌ایم.
شیرازی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان، لایروبی انهار توسط سه ارگان پالایشگاه، پتروشیمی و شهرداری‌ در حال انجام است افزود: این شکل از لایروبی در مناطق مختلف شهرستان در حال اجرا بوده و البته در نواحی که امکان لایروبی مکانیزه وجود ندارد، لایروبی از طریق سنتی انجام می‌شود.
به گفته وی بارش تند در این مناطق، آب گرفتگی با توجه به حجم بالای آب‌ریزش و شیب زمین، در مناطق مختلف آبادان و حتی استان خوزستان سبب گرفتگی معابر و انهار در سطح شهرستان می‌شود.
شهردار آبادان با اشاره به مثبت تلقی کردن روش لایروبی مکانیزه ادامه داد: مکنده‌های حاصل از این روش بهتر نقاط کور را پوشش داده و سریع‌تر مشکل گرفتگی‌ها را برطرف می‌کند.
وی عنوان کرد: با انجام لایروبی انهار به صورت مکانیزه حداقل تخلیه گل و لای در حاشیه انهار و سطح خیابان‌های مجاور آن انباشته نمی‌شود ولی این به معنای حذف کامل تخلیه گل و لای در حاشیه انهار نیست.
شیرازی در پایان اظهار داشت: همه هدف شهرداری شهرستان در راستای جلب رضایت شهروندان و ایجاد محیطی در خور شأن زندگی آنها است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *