فرماندار بهبهان خبر داد: احداث باغ ویلا در بهبهان

خورنا: فرماندار بهبهان از واگذاری زمین برای احداث باغ ویلا به بخش خصوصی در مسیر جاده قدیم بهبهان به اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان فرهاد باذلی محبوب ظهر امروز در جلسه شورای نهضت سبز این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شروع بارندگی و تغییر فصل، این جلسات باید به صورت منظم برگزار و هدف گذاری شود تا وظیفه هر دستگاهی مشخص شود.
وی تصریح کرد: آثار فضای سبز در ایجاد شادابی و طراوت در روحیه شهروندان بسیار مهم بوده و بر همین اساس باید سعی کنیم همه دستگاه‌ها با همکاری با یکدیگر در حیطه وظایف خود عمل کرده و در گسترش این فضاهای زیبا تلاش کنیم.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها خود را برای ایجاد فضای سبز در محل ادارات خود مسئول دانسته و حتی اگر فضایی برای ایجاد باغچه ندارند از فضای سبز گلدانی استفاده کنند.
وی با تاکید بر هرس به موقع درختان افزود: فضاهای سبز ایجاد شده نباید به حال خود رها شوند زیرا برای مردم و شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و نه تنها سودی نمی‌رساند بلکه ضرر روحی نیز وارد می‌کند.
فرماندار بهبهان در ادامه بر ایجاد فضا و نوار سبز در ورودی‌های روستاها به وسیله دهیاری‌ها تاکید کرد و گفت: کسری اعتبارات منابع طبیعی نیز باید از محل اعتبارات توسعه تامین شده و این دستگاه علاوه بر اجرای کمربندی‌های حفاظتی و مرزبندی منابع طبیعی در روستاها با همکاری دستگاه های ذیربط، به اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز نظر ویژه‌ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید برنامه‌های شورای نهضت سبز در سال ۹۰ تدوین و هدف گذاری شود، افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی بهبهان، گونه‌های درختی را که قصد کاشت آنها را داریم باید در کمیته‌ای تخصصی کارشناسی شده و گونه‌هایی در سطح شهر کاشته شود که با آب و هوا سازگاری داشته باشد.
باذلی محبوب ضمن بیان اینکه کاشت درخت و فضای سبز آسان اما نگهداری آن مشکل بوده و نیازمند تلاش بیشتر دستگاه‌های مربوطه است، وضعیت پارک ساحلی مارون بهبهان را نامناسب دانست و اظهار داشت: مردم به صورت‌های مختلف از وضعیت این پارک گلایه داشته و شهرداری باید با توجه بیشتر به این پارک، آن را ساماندهی و نگهداری کند.
وی با اشاره به محورهای بهبهان ـ رامهرمز و جاده شیراز خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره راه و ترابری و پیمانکار پروژه راهسازی و تامین نهال از منابع طبیعی، این محورها باید نهالکاری شده و همچنین جنگل‌های جاده قدیم اهواز در صورت امکان به شهرداری تحویل داده شود تا با توجه به استقبال مردم از آنها، تسهیلاتی برای رفاه حال شهروندان در آن فضاها فراهم شود.
فرماندار بهبهان افزود: همچنین در راستای اشتغال زایی نیز منابع طبیعی زمین هایی را که در این جاده دارد به صورت دو هکتاری و برای ایجاد باغ ـ ویلا به بخش خصوصی واگذار کند.
وی در خصوص تامین آب مورد تقاضای برخی از ادارات نیز گفت: اداراتی که قصد دارند مجوز برداشت آب زیرزمینی از طریق حفر چاه را دریافت کنند باید درخواست‌های خود را تا پایان سال جاری به مدیریت امور آب تحویل دهند تا مورد مطالعه قرار گرفته و از محل‌های تخصیصی به شهرستان پیگیری و مجوز لازم صادر شود.
باذلی محبوب با اعلام اینکه بهبهان در سال گذشته بیشترین جذب اعتبار در حوزه آبیاری قطره‌ای در بخش کشاورزی را در سطح خوزستان داشته است، افزود: یکی از اهداف دولت در مدیریت مصرف آب گسترش استفاده از آبیاری قطره‌ای در کشاورزی و فضای سبز شهری و حاشیه جاده‌ای بوده که خوشبختانه بهبهان در این راه موفقیت‌های زیادی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.
وی در ادامه به نرگس‌زار بهبهان نیز اشاره کرد و گفت: امسال سعی می‌کنیم که نرگس‌زار را توسعه داده و جشن برداشت گل نرگس را با شکوه خاصی برگزار کنیم.
باذلی محبوب در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از ضرر و زیان تولید کننده، موضوع به دو کارگروه تخصصی واگذار شده تا این مقوله بررسی شده و برداشت و نگهداری گل نرگس ساماندهی و بهره برداری بیشتری از نرگس‌زار صورت گیرد.