اختراع دانشجوی خرمشهری ثبت کشوری شد

خورنا: رئیس دانشگاه پیام‌نور خرمشهر از ثبت اختراع دانشجوی این دانشگاه در اداره ثبت اختراعات کشور خبر داد.

سیدعلی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: یکی از دانشجویان رشته شیمی دانشگاه پیام‌نور خرمشهر موفق به کشف دارویی جدید از پیاز شده ‌است.
وی افزود: این ترکیب دارویی که پیش از این از سیر به‌دست ‌می‌آمد برای درمان بیماری‌های قند، فشار و چربی خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور خرمشهر بیان کرد: در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان استان خوزستان در حال مذاکره با این مخترع جوان بوده تا در آینده‌ای نزدیک قراردادی را برای تولید انبوه این دارو با وی منعقد کنند.
وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز برخی از دانشجویان این دانشگاه اکتشافاتی را صورت داده بودند، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور خرمشهر در زمینه‌های پژوهشی ظرفیت بالایی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
موسوی ادامه داد: جوانان بومی به لحاظ علمی بسیار مستعد هستند و به همین دلیل است که این دانشگاه اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی کرده‌ است.
وی اضافه کرد: تا به این ترتیب زمینه افزایش اعتماد به نفس و همچنین تقویت روحیه آموزشی را در جوانان خرمشهر و آبادان فراهم کند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور خرمشهر در خصوص اختراعات قبلی دانشجویان پیام نور خرمشهر تصریح کرد: پیش از این یکی از دانشجویان خانم دانشگاه موفق به تولید جوهر و واکس از کاغذ باطله شده بود.
وی گفت: چنانچه مسئولان از این دانشجویان جوان حمایت کرده و همچنین امکانات لازم برای انجام فعالیت‌های علمی آنان را فراهم کنند، در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری از سوی این استعدادهای جوان خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *