فرماندار ویژه آبادان: جایگاه فرهنگ عمومی بین مردم مشخص شود

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: جایگاه فرهنگ عمومی میان مردم به شایستگی مشخص شود.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به مناسبت سالروز ارزشمند فرهنگ عمومی اظهار داشت: ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی معرفی شده است.
وی با بیان اینکه باید جایگاه فرهنگ عمومی در بین مردم مشخص شود، افزود: بخش عمده درونی کردن فرهنگ بر عهده مطبوعات و رسانه‌هاست.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید با فراگیری همه بخش‌ها و موضوعات فرهنگی جامعه، طرح و برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کند.
وی اضافه کرد: همچنین باید در این شورا کارهای محتوایی و کارشناسی شده با سطح کیفیت بالا و فراگیری گسترده انجام شود.
ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت که این شورا وظیفه خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت، گفت: پس از آن، موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا، مطرح و بر طبق نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.
وی ادامه داد: سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورایی به نام شورای فرهنگ عمومی شکل گرفت.
فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: این شورا مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر بوده و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان تأثیر می‌پذیرد.
وی عنوان کرد: مهمترین هدف تشکیل شورای فرهنگ عمومی، نظارت بر فضای فرهنگی کشور، هدایت فضای فرهنگ عمومی کشور و انجام اقدامات به‌موقع برای ارتقا و تقویت فضا و بهبود فضای فرهنگ عمومی در کشور است.
ایلخاص‌زاده تصریح کرد: ویژگی شورای فرهنگ عمومی، حلقه‌ اتصال شورای عالی انقلاب فرهنگی به ‌عنوان سیاست‌‌گذار با بخش اجرایی فرهنگی در کشور بوده که تأثیر این مهم ایجاد فضای هماهنگ برای حرکت در عرصه‌ فرهنگ عمومی کشور، استان‌ها و شهرستان‌هاست.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از جمله نهادهای مهم و مؤثری است که وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و مسئولان فرهنگی در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه تبادل نظر در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی بسیار مؤثر و ارزشمند است.
فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه حوزه فرهنگ عمومی حوزه مردم است بنابراین به تعداد آحاد مردم باید در عرصه فرهنگ عمومی دغدغه وجود داشته باشد، افزود: این دغدغه اگر عمومی و همگانی شد، طبیعی است که ضعف‌های حوزه فرهنگ هم برطرف می‌شود.
وی گفت: ما به هر میزانی که بتوانیم مشارکت مردم را در فرهنگ عمومی بیشتر کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *