تازه‌ترین دستورالعمل درباره افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۱

خورنا: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تازه‌ترین دستورالعمل درباره افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۱ را ابلاغ کرد.

در ضوابط مالی بودجه سال ۹۱ آمده است: استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاه‌های اجرایی صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و پیش‌بینی در سقف اعتبارات اعلام شده مجاز است.

همچنین دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی دارای اعتبارات پژوهشی موظفند از پژوهش‌ها و مطالعات بنیادی و کاربردی و پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با حضرت امام‌(ره) و مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت در داخل و خارج از کشور حمایت مالی نمایند.

معاونت برنامه‌ریزی در این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی را به موارد ۵ گانه زیر موظف کرد:

الف- افزایش حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارمندان را در قالب سقف‌های اعتبار اعلام شده، پیش‌بینی نمایند.

ب- سقف اعتبار مربوط به اضافه کار کارمندان را در بودجه سال ۱۳۹۱ با ملاحظه جابجایی کارمندان دولت بین دستگاه‌های اجرایی و در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر معادل سقف عملکرد اعتبار اضافه کار سال ۱۳۸۹ منظور نمایند.

ج- مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) به ازای هر نفر کارمند و بازنشسته را در بودجه سال ۱۳۹۱ مبلغ سه میلیون و هشتصد هزار ریال منظور نمایند. (مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.)

د- میزان پرداخت‌های ماموریت خارج از کشور کارمندان را حداکثر معادل پرداخت‌های پیش‌بینی شده در سقف اعتبار سال ۱۳۹۰ منظور نمایند.

هـ- کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارمندان را در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر در سقف عملکرد سال ۱۳۸۹ پیش‌بینی نمایند.

تبصره: درخصوص اجرای (ب) و (هـ ) این بند ملاک سقف در خصوص دستگاه‌های استانی، سقف کامل استان خواهد بود.

دستگاه‌های اجرایی موظفند اعتبار لازم برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را در قالب “برنامه پژوهش‌های کاربردی” لحاظ نموده و از درج اعتبار در سایر عناوین مشابه اجتناب نمایند.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های اجرایی موظفند متناسب با ماموریت‌های سازمانی خود، بخشی از اعتبارات تحقیقاتی و پژوهش‌های کاربردی خود را برای موضوعات مربوط به “الگوی اسلامی – ایرانی” پیش‌بینی نمایند.

پیش‌بینی اعتبار برای انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص)، با رعایت قوانین و مقرات در سقف تعداد سال ۱۳۸۷ و در حدود اعتبارات اعلام شده مجاز می‌باشد.

پیشنهاد ایجاد مراکز آموزش عالی جدید (دانشکده، مرکز، مجتمع، دانشگاه و سایر عناوین) برای درج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ ممنوع است.

دستگاه‌های اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به میزان اعتبارات و برنامه‌های عملیاتی مربوط به آن دسته از وظایف واگذار شده که هزینه کرد آن برای آنها موضوعیت ندارد را برای انتقال به دستگاه‌های دیگر و یا استان‌ها اعلام نماید.