کتابخانه فرهنگسرای فردوسی ماهشهر، به چه قیمتی تعطیل شد؟

خورنا: همانطور که می دانید صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مهم و سودآور نفت محسوب می شود که ۷۰ درصد این صنعت که مشتمل بر ده ها شرکت می باشد در این شهر قرار دارد و شرکت عملیات غیر صنعتی به عنوان زیر مجموعه این صنعت در ماهشهر وظیفه خدمت رسانی در این شهر را بر عهده دارد.

فرهنگسرای فردوسی نیز با هدف خدمت رسانی فرهنگی در سال ۷۳ توسط شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر افتتاح شد و سال ها مرکز و نماد فرهنگی این شهر محسوب می شد.

این فرهنگسرا با داشتن یک سالن آمفی تئاتر، یک کتابخانه بزرگ که گنجایش بیش از ۴۰۰۰۰ کتاب را دارد و فضایی دلنشین برای مطالعه مجلات و روزنامه و با داشتن دو سالن مطالعه  یک مجموعه بی نظیر در سطح شهرستان محسوب می شد که در شهر ماهشهر احداث گردیده بود و به تمامی مردم شهر ارائه خدمات می نمود.

در طی این سالها افراد زیادی با مطالعه و استفاده از این فضا موفق  به رهیابی  به دانشگاه ها شدند  و هم اکنون نیز این کتابخانه بیش از ۳۰۰۰ هزار عضو دارد که از آن استفاده می کنند.

 اما متاسفانه یکی دو سالی است که سیاست شرکت عملیات غیر صنعتی  به کلی تغییر کرده است  و به همه چیز به دید سود آوری نگاه میکند، حتی به جایی مثل فرهنگسرای فردوسی !

در ابتدای تغییرات دستور داده شد که سالن مطالعه ها تعطیل شوند و افراد را برای مطالعه چه خواهران و چه برادران را به مخزن کتابخانه فرستادند، جایی که فقط باید برای مراجعه به کتابخانه می بود و به همین هم بسنده نشد…!

چندی پیش در اقدام عجیب و بی سابقه دستور جابجایی کتابخانه را از فضایی که در آن بود به سالن مطالعه خواهران که ۲۰ درصد فضای کنونی را دارد، داده شد و هم اکنون نیز علارغم اعتراض عده ای از جوانان شهرستان متاسفانه این کار در  حال انجام است.

این اتفاق و از این قبیل اتفاقات، بعد از معارفه مدیر عامل جدید شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر کم و بیش سرنوشت تمام مراکز و خدمات شرکت عملیات شده است و در با این مدیریت انتظار میرود که این روند ادامه دار خواهد بود.

از مسئولین این شرکت انتظار می رود منافع عموم مردم را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند و برای خود شیرینی و منافع شخصی، دست به کارهای عجیب و غریب اینچنینی نزنند.