شهردار بندر امام: سند چشم انداز ۷ ساله بندر امام تدوین می شود

خورنا: علی گلمرادی در جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: به زودی به کمک دانشگاه شهید چمران اهواز یک سند چشم انداز ۷ ساله برای بندر امام تدوین میکنیم.

گلمرادی بیان داشت:با توجه به مدت زمان کوتاهی که در سمت شهردار بندر امام حضور دارم، ارائه عملکرد کار منطقی نیست، زیرا هنوز زمان لازم برای انجام پروژه های مورد نظر را به دست نیاوردیم.

وی افزود: در مورد وضعیت شهر بندر امام، دو نوع برنامه را به شورای شهر ارائه دادیم که این برنامه ها شامل بهبود اضطرار و بهبود اساسی می باشد.

شهردار بندر امام ادامه داد: در برنامه بهبود اضطرار، با توجه به وضعیت نابسامان شهر در زمینه های نظافت و بهداشت و اینکه این موارد در اولیت اول شهرداری هستند، کارکنان شهرداری با تمام توان برای حل این مشکل گام برداشتند و به وضعیت نسبتا خوبی رسیدیم.

گلمرادی گفت: البته وضعیت فعلی یک وضعیت ایده آل نیست و هنوز حدود ۵۰ درصد از راه مانده تا در زمینه بهداشت و نظافت شهری به وضعیت اضطرار برسیم اما به نسبت گذشته، پیشرفت محسوسی را شاهد بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: مردم از وضعیت بازارهای شهر بسیار ناراضی بودند که با کمک رهنمودهای فرماندار شهرستان و یاری نیروهای نظامی و انتظامی توانستیم در یک اقدام ضربتی و پسندیده وضعیت بازار را سامان دادیم.

شهردار بندر امام در مورد وضعیت فضای سبز و پارک ها بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و به کمک بخش خصوصی مقرر شد تا به صورت همزمان همه پارک ها و فضای سبز شهر ساماندهی شود و در ایام نوروز میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم.

گلمرادی در رابطه با بحران آب گرفتگی و فاضلاب در بندر امام گفت: با توجه به نامناسب بودن زیر ساخت ها و شبکه های فاضلاب در بندر امام تصمیمی اتخاذ شد تا با امکانات و برنامه ریزی مناسب بتوانیم این مشکل را رفته رفته کاهش دهیم تا وضعیت عبور و مرور شهروندان در فصل زمستان با مشکل مواجه نشود.

وی در خصوص بهبود اساسی شهر خاطر نشان کرد: با توجه به وجود صنایع آلاینده در نزدیکی شهرهای بندر امام و ماشهر، یکی از مسائل مهم مسئولین در این منطقه بحث فضای سبز است که استاندارد سرانه فضای سبز برای هر نفر باید ۲۵ متر مربع باشد.

شهردار بندر امام ادامه داد: در شهر بندر امام با توجه به تحقیق هایی که به عمل آمد حدود ۵ و نیم متر سرانه برای هر نفر داریم که با میزان استاندارد تفاوت فاحشی دارد.

گلمرادی گفت: این میزان پایین فضای سبز با وجود صنایع آلاینده در این منطقه تهدید بسیار جدی برای سلامت شهروندان است و انتظار می رود صنایع پتروشیمی بتوانند با ایجاد فضای سبز در شهر به بالارفتن سرانه فضای سبز کمک کنند.

وی درباره مشکلات آسفالت و معابر در شهر ابراز کرد: به جرأت میتوان گفت حدود ۸۰ درصد از معابر و آسفالت های شهر دچار مشکلات جدی هستند.

شهردار بندر امام گفت: با توجه به کاهش ۲۸ درصدی سهم دریافتی شهر بندر امام از محل آلاینده های پتروشیمی، از نظر درآمدی وضعیت خوبی نخواهیم داشت و امید میرود فرماندار محترم با رهنمودهای خود به این مسئله کمک کنند.

گلمرادی بیان داشت: در شهر بندر امام شهربازی و مراکز تفریحی وجود ندارد و این موضوع باعث رنجیده خاطر شدن شهروندان عزیز می شود، که امید داریم با توجه به مذاکرات به عمل آمده با بخش خصوصی، این مشکل نیز برطرف شود.

وی در خصوص ساماندهی بافت های فرسوده و تصرفات غیر مجاز خاطر نشان کرد: در این مناطق نزدیک به ۳ هزار سکونت گاه وجود دارد که وضعیت بسیار اسفناکی را به وجود آورده است که برای این معضل هم برنامه ریزی هایی انجام شده که پس از نهایی شدن به سمع و نظر مردم میرسانیم.

شهردار بندر امام در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که در شهرداری ها وجود دارد، عدم وجود یک برنامه زمان بندی شده جهت پیشبرد اهداف است که در این خصوص با دانشگاه شهید چمران اهواز وارد مذاکره شدیم و به زودی یک سند چشم انداز ۷ ساله جهت پیشبرد اهداف شهرداری بندر امام تدوین خواهیم کرد.