زیباکلام‌: “کیهان” یادآور روزنامه‌های کمونیستی کشور روسیه است

خورنا: عضو هئیت علمی دانشگاه تهران گفت: در صورت حضور افرادی همچون قالیباف که از کوچک‌ترین اصلاح‌طلبان هستند، مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد.

صادق زیبا‌کلام چهارشنبه‌شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، اظهار داشت: ذات حکومت سوریه با حکومت‌هایی نظیر مصر، عراق و لیبی متفاوت نبوده و همه مردم علیه دیکتاتوری و کسب حقوق خود قیام کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که ایدئولوژی روزنامه کیهان را تا چه حد قبول دارید؟، ابراز داشت: روزنامه کیهان سخنگوی دولت و حاکمیت است و آنچه به نظر می‌رسد این روزنامه رسمی یادآور روزنامه‌های کمونیستی کشور روسیه است.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشارکت مردم در انتخابات سال ۹۲ ریاست‌جمهوری افزود: بحث انتخاب نخست‌وزیر از سوی مجلس به دلیل حل مشکلات ریاست‌جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه در صورت حضور نامزدهای اصول‌گرا مانند لاریجانی و ولایتی در انتخابات میزان مشارکت مردم کاهش می‌یابد، افزود: اما در صورت حضور افرادی همچون قالیباف که از کوچک‌ترین اصلاح‌طلبان هستند، مشارکت افزایش می‌یابد.

زیبا‌کلام افزود: اما اگر این انتخابات به شکلی دیگر و با حضور حتی قالیباف باشد، مشارکت در انتخاب افزایش یافته و انتخابات نیز شبیه انتخابات دوم خرداد سال ۷۶ و خرداد ۸۸ می‌شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: چرا که حقوقی که از مردم پایمال شده است در نظر گرفته نمی‌شود و چه دلیلی دارد که حقوق‌بشر در ایران تنها به مباحث ابتدایی ختم می‌شود.

زیبا کلام در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا امام خمینی‌(ره) قصد حکومت در ایران را داشت، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم به راحتی در این‌خصوص اظهار نظر کنم نمی‌دانم امام قصد حکومت داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *