دفاع نکونام از نصرتی: آنها که در حق ملت ایران خطا می‌کنند، رفتند زندان؟

خورنا: جواد نکونام از بازتاب حرکت بازیکنان پرسپولیس در بازی با داماش گیلان در اسپانیاصحبت کرده است. وی که در تیم ملی و تیم پاس تهران همبازی محمد نصرتی بوده است، ضمن حمایت از این بازیکن از جریمه سنگینی که در انتظار وی است انتقاد کرد.

نکونام در گفت‌وگو با خبر ورزشی از بازتاب گزارش روزنامه مارکا درباره اتفاق رخ داده بین بازیکنان پرسپولیس در تیمش اوساسونا گفته است: «بازیکنان از من می‌پرسیدند چرا این کار را کردند و من می‌گفتم یک شوخی بچگانه و بی‌فکر بوده است. اما وقتی می‌گفتم می‌خواهند در ایران دو سال محروم‌شان کنند، خیلی تعجب می‌کردند.»

او همچنین در مورد محمد نصرتی افزود: «در مورد محمد نصرتی می‌گویم که این بچه تعمدی در کارهای غیراخلاقی ندارد. تا به حال شما اخبار پارتی و منشوری از این بچه شنیده‌اید؟ بچگی کرد. اشتباه کرد. خامی کرد. اما زندگی را نباید از او بگیریم. محمد اگر فوتبال را از او بگیریم چه کار باید بکند؟ زندگی‌اش از هم می‌پاشد. او نمی‌تواند برود سیگار بفروشد. متاسفانه در ایران از این قضیه بعضی‌ها دارند ماهیگیری می‌کنند.»

جواد نکونام همچنین درباره حال روحی نصرتی اضافه کرد: «من ساعت ۴ صبح به وقت ایران داشتم با محمد صحبت می‌کردم. داشت می‌مرد. می‌گفت نابودم می‌کنند. دو سال محرومیت برای او که برای بار اول گناه کرده خیلی خیلی سنگین است. آنها که خانواده محمد را می‌شناسند می‌دانند که من چه می‌گویم. فکر می‌کنم همین افسردگی چندروزه هم برای هفتاد پشتش کافی بود. تو را به خدا نگذارید این بچه نابود شود.»

نکونام که به نظر می‌رسید از فضای داخل ایران در‌باره این موضوع ناراحت است از اینکه دارند زیادی به موضوع نصرتی می‌پردازند گله کرد و گفت: «آنها که در حق ملت ایران خطا می‌کنند دارند راست راست راه می‌روند. من به مسائل اقتصادی و آن ماجراها کاری ندارم. فقط فوتبال را می‌گویم. آنها که در اصفهان و در بازی السد دل مردم را شکستند رفتند زندان؟ آنها که در ارسال نکردن لیست استقلال دل نصف مردم را شکستند رفتند زندان؟ چرا اجازه می‌دهیم هرشخص غیر‌فوتبالی درباره فوتبال نظر بدهد و بگوید اینها باید دو سال محروم شوند و به زندان بروند؟»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *