نقدی: تمام نهضت‌های آزادیبخش دنیا از مصر تا وال‌ستریت حاصل خون شهداست

خورنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه دومین کنگره شعر مقاومت ابراز امیدواری کرد با ادامه روند جنبش بیداری اسلامی، سومین کنگره شعر مقاومت در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی با اشاره به اینکه تمام نهضت‌های آزادیبخش دنیا از مصر تا جنبش وال‌ستریت در خیابان‌های نیویورک، حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی است، گفت: شاید کسانی بر ما خرده بگیرند که دیگرانی هم بودند که در جنگ‌های مختلف در جهان کشته شدند و شما چرا انقلاب‌های آزادیبخش جهان را حاصل آنها نمی‌دانید. اما بحث ما بحث کیفیت این ماجراست. کودکان زیادی نیز در طول تاریخ کشته شده‌اند، اما آنها کجا و حضرت علی اصغر (ع) کجا؟ در واقع خون سید الشهداست که تا ابد بیدارگر بشریت است و اخلاص شهدای انقلاب اسلامی در نبرد با استکبار بود که امروز بیدارگر تمام امت‌های اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز هم باید مدیون شهدایی بود که در خیابان‌های منامه، حجاز و یمن با خون خود نهضت مقاومت اسلامی را به جلو می‌برند، اظهار داشت: قلم به دستان و اهالی ادب باید مراقب باشند تا از این قافله عقب نمانند. شعر و ادبیات همواره پشتوانه بزرگی برای پابرهنگان و مظلومان جهان بوده و ظرفیت اصلی آنها که روحیه مقاومت و استواری موجود در آنها بوده است را به این واسطه منتقل کرده است.

نقدی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شعر مقاومت در ارومیه در سال گذشته افزود: سال گذشته بدون اغراق اظهار کردم که اشعار ارائه شده را قبول ندارم، اما امسال دیدم که اشعار با سرعت قابل قبولی پیشرفت داشته است؛ هرچند هنوز هم معتقدیم سرعت انقلاب و حوادث منجر به بیداری اسلامی بالاتر است و باید شب و روز بدویم تا بتوانیم خود را به آنها برسانیم. من به واقع انتظار داشتم از ماجرای جنبش وال‌ستریت بیش از این در کنگره تولیدات ادبی می‌دیدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین درباره روند ادامه یافتن برگزاری این کنگره گفت: برگزاری کنگره شعر مقاومت روند خوبی است که باید حمایت شود. امیدوارم که بتوانیم سال آینده این کنگره را در شهر منامه که انشاءالله آزاد شده است، برگزار کنیم و یا اگر میسر نبود در کرمانشاه.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعر و ادبیات نقش بی‌بدیلی در بصیرت و بیداری جامعه دارد، عنوان داشت: قدرت نظامی دشمن شکست خورده است. آمریکا نیز مرده است، اما چون هیبت او ایستاده است، همه فکر می‌کنیم که زنده است، اما شک نکنید که آمریکا تمام شد و عصای نگه دارنده او همین حکامی هستند که در حال فرو ریختن هستند و روند افتادن موریانه به جان این عصا را باید به روشنی ببینیم.

نقدی ادامه داد: دوران اسلحه تمام شده است. امروز فقط مردم هستند که می‌توانند درباره کشور خود حرف بزنند. امام (ره) به ما یاد داد دوره حزب، گروه و سندیکا بازی تمام شده است. امروز حرف اصلی را مردم می‌زنند و در این میان تنها تزویر دشمنان است که می‌تواند تاثیر بگذارد و دقیقاً در همین جاست که شاعران باید به مردم بصیرت داده و در بیداری و روحیه بخشیدن به آنها کمک کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *