نماینده شادگان: دولتمردان متوجه گرمای استانهای خوزستان، هرمزگان و بوشهر نشده اند

خورنا: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار کاهش ساعات کاری ادارات و دستگاه های دولتی در ماه رمضان از سوی دولت شد.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طبق تصمیم دولت امسال ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می یابد، اظهار کرد: این مسئله منطقی به نظر نمی رسد زیرا این رویه در تمام کشورهای اسلامی انجام می شود تا کارکنان دولت در ماه رمضان بتوانند از اعمال این ماه استفاده بیشتری کنند.

وی افزود: از سوی دیگر امسال و چند سال آینده ماه رمضان با فصل تابستان تقارن یافته است و زمان روزه داری طولانی و بسیار سخت است به همین دلیل باید دولت برای کمک به روزه داری کارکنان، ساعات کاری در این ماه را کاهش دهد.

تمیمی تصریح کرد: تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان امری متداول در همه کشورهای اسلامی است و در رمضان امسال هم اغلب کشورهای اسلامی ساعت کاری کارمندان و کارگران دولتی و خصوصی خود را تغییر داده اند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ظاهرا دولتمردان هنگام اتخاذ چنین تصمیمی متوجه گرمای شدید این روزهای استان خوزستان و سایر استانهای گرمسیر مثل هرمزگان و بوشهر نشده اند که چنین تصمیمی را اتحاذ کرده اند زیرا این روزها در استان خوزستان هوا به شدت گرم است و توان و رمق کارکنان تحلیل می شود.

تمیمی عنوان کرد: شاید روزه داری حتی در فصل تابستان در استانهای خوش آب و هوای کشور سختی روزه داری در خوزستان را ندارد به همین دلیل دولت باید در تصمیمات خود منافع همه استانهای کشور را ببیند نه اینکه آقایان در تهران برای استانی مثل خوزستان تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: علت کاهش ساعات کاری در ماه رمضان ایجاد شرایطی برای مردم روزه دار به منظور شرکت در مراسم مختلف مذهبی مخصوص این ماه است به همین دلیل دولت باید در این خصوص همکاری لازم را با مردم برای انجام فعالیت های دینی داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *