تمام منازل زیدون سنددار می‌شوند

خورنا: بخشدار زیدون گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن و شهرداری و شوراهای اسلامی از امروز تمام منازل شهری و روستایی بخش زیدون سنددار می‌شوند.

آرمین ساعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: تمام کسانی که منازل آنها در محدوده بخش زیدون چه شهری و چه روستایی واقع شده باید نسبت به سنددار کردن منازل خود اقدام کنند چرا که امروزه از نظر حقوقی مهم‌ترین راه تثبیت مالکیت، برخورداری از سند است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای تسهیل سنددار کردن منازل صورت گرفته است، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد همچنین شهرداری و بنیاد مسکن، صاحبان منازل سریع‌تر نسبت به سنددار کردن منازل خود اقدام کنند.

بخشدار زیدون تصریح کرد: سنددار کردن خانه‌های روستایی شامل شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی ادامه داد: طرح سنددار کردن منازل روستایی که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود علاوه بر تثبیت و صدور سند مالکیت بافت روستاها که اختلافات ملکی را به حداقل می‌رساند وثیقه مناسبی به منظور استفاده از تسهیلات بانکی برای روستاییان فراهم خواهد کرد و مهاجرت به شهرها را کاهش می‌دهد.

ساعد اضافه کرد: در قسمت‌های مختلفی تشکیل کارگروه داده شده است و این کارگروها نیز در ادامه به حل مشکلات مرتبط با زمین مردم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدامات، نشستی با عنوان کارگروه مدیران مرتبط با زمین در شهر سردشت با محوریت فرمانداری، رئیس ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن، کشاورزان و نسخ‌داران، شوراهای اسلامی و دهیاران تشکیل شده است.

بخشدار زیدون تاکید کرد: برون رفت از عدم تثبیت مالکیت، مشکلی‌ است که مردم سال‌ها با آن مواجه هستند و در صورت رفع این مشکل امنیت، آسایش، رفاه و راحتی آنها را به دنبال خواهد داشت.

وی، مستند کردن املاک را مبتنی بر اجرای قانون ساماندهی املاک و آئین نامه اجرایی آن در سال ۹۰ که به تصویب مجلس رسیده است، دانست و گفت: تنها راهکاری که می‌توان برای این مشکل در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها به کار برد، اجرای قانون ساماندهی املاک بوده که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی این امر را به بنیاد مسکن تفویض اختیار کرده است.

ساعد ادامه داد: بنیاد مسکن نیز در ادامه اجرای ماده ۱۳۳ که قبلاً در روستاها رسالت سنددار کردن را بر عهده داشت اکنون در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز این رسالت را به انجام خواهد رساند.

وی در خصوص این کارگروه عنوان کرد: عدم توانایی مردم در خصوص اخذ سند از دغدغه‌های اصلی آنها در این مورد است و امیدواریم با تشکیل این کارگروه معضل این بخش نیز حل شود.

بخشدار زیدون، مزایای این طرح را هویت بخشی به مالکیت خصوصی در روستاها؛ کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و نزاع‌های اجتماعی بر روی تملک اراضی و افزایش همبستگی اجتماعی روستائیان و برخورداری روستائیان از اعتبار اجتماعی و جذب تسهیلات مالی در روستاها دانست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *