تصاویر: منطقه گردشگری مال آقا بهشت خوزستان در فصل گرما

خورنا: این روستای گردشگری در منطقه ‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ ای مواج و سرد از کنار آن می ‌گذرد و مسیر فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است.

به گزارش خورنا به نقل از باغملک نیوز، مال آقا روستایی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک یکی از مناطق خوش آب و هوای خوزستان می‌ باشد.

این روستای گردشگری در منطقه ‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ ای مواج و سرد از کنار آن می ‌گذرد و مسیر فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است.

همه ساله خصوصاً در دو فصل بهار و تابستان ده ها هزار نفر از اقصی نقاط خوزستان و استان های همجوار برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت به این مکان خوش آب و هوا سفر می‌کنند.

از جاذبه ‌های طبیعی این روستا می توان به آبشار زیبای شیوند، درختان انار، چنارهای سر به فلک کشیده و گیاهان محلی در حاشیه رودخانه را نام برد. همچنین می توان به آثار تاریخی این منطقه که شامل کتیبه ‌های سنگ نوشته به جا مانده از دوران مصریان ملقب به بردگپ (سنگ بزرگ) و همینطور آثار باقیمانده از خانه ‌های ساخته شده در دل کوه، اشاره کرد.

یکی دیگر از دیدنی ‌های این منطقه زیبا که به بهشت خوزستان شهرت دارد، یک سازه کهن آبیاری در کنار روستا است که در گویش محلی آن را “بیاره” و در اصطلاح علمی، فلوم (Flume) می‌نامند. این سازه سنتی برای انتقال آب از محل هایی که گسستگی در مسیر وجود داشته باشد ساخته می‌ شود. این سازه در فصول بهار و تابستان پوشیده از گیاه “پر سیاوش” می‌شود و منظره زیبایی به وجود می ‌آورد.

علاقمندان دیدار این روستای زیبا از شهر باغملک که به سمت مال آقا حرکت می کنند با پشت سر گذاشتن شهر قلعه تل و طی حدود چهار کیلومتر راه با دیدن تپه ها و کوه ها و نسیم خنک کوهستان و جنگل های انبوه بلوط، گویی وارد دنیایی متفاوت شده اند. کمی جلوتر، روستای تمبی با قدمتی چند هزار ساله و بافتی زیبا در دل کوهستان در مقابل دیدگان گردشگران قد علم می کند.

IMG_0797 IMG_0846 IMG_1917 IMG_1925 IMG_1928 IMG_1966 IMG_1970 IMG_1977 IMG_1987 IMG_1991

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • طبیعت دوست با سلام جای بسیار با صفایی است اما نه مکان مناسب برای پارک ماشین وجود دارد ٬ آنتن دهی موبایل ضعیف ٬ فقدان نمازخانه و همچنین سرویس بهداشتی مناسب ٬ فاقد امکانات جهت رعایت بهداشت عمومی ٬ حضور کم رنگ نیروهای انتظامی و نبود خیلی از امکانات رفاهی و آسایشی برای مراجعه کنندگان به این مکان بکر و زیبا . اما با مدیریت صحیح و کارآمد میتوان بهترین استفاده را از این منطقه برد که متأسفانه اداره میراث فرهنگی ٬ گردشگری و صنایع دستی کمترین توجه را به این منطقه نموده است .
  • محمد سواری قلعه تل(سرقنات) به همه توصیه میکنم از شهر ما و بخصوص مال آقا دیدن کنن..
    • ناشناس سلام جایی خوبیه صحبت شو زیاد شنیدم
    • ماشناس مال آقا اینترنت دارہ؟
  • فرحناز سلام.جای اسکان هست. که بخواهیم شب بمونیم؟
  • اعظم مال آقــــــا بهشتم جای بسار عالی دیدنی
  • اعظم مالاقا بهشت خوزستان