آنچه در جلسه انتخاب شهردار بهبهان گذشت؛

ادعای مرکز استان شدن بهبهان/ شهردار بهبهان، دوائی فر یا ورزشی؟/ آخر سال نمیدانستیم با پولهای اضافی شهرداری چه کنیم

خورنا:صبح امروز جلسه شورا با حضور مهندس ورزشی کاندیدای شهرداری بهبهان جهت اعلام برنامه ها برگزار شد.  

به گزارش رهیاب نیوز،صبح امروز جلسه شورا با حضور مهندس ورزشی کاندیدای شهرداری بهبهان  جهت  اعلام برنامه ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای دانایی ، رئیس شورای شهر بهبهان از مهندس ورزشی به عنوان بهترین شهردار بعد از انقلاب بهبهان یاد کرد.

پس از صحبت های رئیس شورا مهندس ورزشی دقایقی به ارائه نظرات خود پرداخت که اجمالا در اختیار مخاطبین محترم قرار می گیرد:

•    متاسفانه با ادعای مرکز استان شدن محتاج شهرهایی چون لیکک و امیدیه و آغاجری هستیم
•    دلیل کاندید شدن بنده این است که : بعضی از افراد تلاشهایی می کنند تا اشخاصی که باعث شده اند شهر به این روز بیفتد به سمت شهرداری بهبهان برسند
•    عدم پیشرفت ما به خاطر نداشتن مدیران لایق است نه منابع مالی
•    در دایره فنی شهرداری نیاز به تغییرات احساس می شود . باید از تخفیف های سلیقه ای جلوگیری شود
•    صدور پروانه های ساختمانی سیستماتیک انجام شود تا تاثیر نیروی انسانی در آن به حد اقل برسد
•    بلند مرتبه سازی در دستور کار قرار گیرد
•    برون سپاری خدمات شهرداری می تواند کارساز باشد
•    عقد قراردادها کارشناسی شده باشد تا دیگربا مشکلی مثل اتفاقی که در نحوه تنظیم قرار داد کشتارگاه پیش آمده روبرو نشویم
•    ساماندهی نیروهای موجود در شهرداری . درحال حاضر جایی تورم نیرویی هست و در جایی دیکر کمبود نیرو
•    ساماندهی بحث ترافیک
•    قول می دهم زیرگذر و روگذر در بهبهان ایجاد کنم
•    تغییر محل امحای زباله شهری
•    ساماندهی دست فروشها و ماشین فروشها در جایی خارج از مرکز شهر
•    حمایت از «ان جی او »  بخصوص سازمانهای مردم نهادی که در زمینه میراث فرهنگی ، ترافیک و محیط زیست فعال هستند
•    اگر کسی بگوید از بیرون این شهر پول دولتی به شهر تزریق می کنم حرف بیهوده ای زده است . این کار امکان پذیر نیست
•    من دوائی فر را از خودم اصلح تر می دانم و تقاضا می کنم همه به سراغ او برویم و تقاضا کنیم تا شهردار بهبهان شود

سپس نوبت به خبرنگاران و اعضای شورا رسید تا با طرح سوالات خود از مهندس ورزشی  جلسه را پیش ببرند

بعضی ها اعتقاد دارند که مهندس ورزشی وقتی شهردار شد ، تعهدی به شورا نخواهد داشت یا حد اقل سر خود کار خواهد کرد یا به نوعی خود  را بالاتر از شورا می بیند و آزادی عمل بالایی را از شورا طلب می کند . در این خصوص توضیح می دهید؟

مهندس ورزشی: همیشه تعامل بین اعضای شورا با شهرداران تا آخر دوام ندارد و بالاخره بینشان شکرآب خواهد شد.شاید سری قبل تعامل من با شورا کم بود و این انتقادی است که بر من وارد است ولی در حال حاضر تجربه بیشتری دارم .و اعتقاد دارم که تعامل با شورا به نفع شهر خواهد بود . و در این دوره اگر شورا به بنده اعتماد کرد و من را به عنوان شهردار انتخاب نمود مطمئنا تعاملم با شورا بیشتر خواهد بود

در خصوص درآمد زایی پایدار مطالبتان کلی بود. چه برنامه مشخصی برای در آمد زایی پایدار دارید ؟ این سوال را به گونه ای دیگر یکی از اعضای شورا مطرح کرد که پرسید : در زمانی که شهردار بودید چه درآمد پایداری برای شهر و شهرداری ایجاد کردید؟

مهندس ورزشی: علاوه بر درآمد زایی ما کاهش هزینه ها را هم می توانیم مد نظر قرار دهیم و این مهم با برون سپاری قابل دستیابی است . نمونه آن قرار داد سی ان جی بود که ۶ میلیون بسته شد و عبدالله نژاد گفت در شرایط فعلی و تغییر تعرفه ها من با ۱۴ میلیون قرار داد می بندم . من اگر بودم با هر وسیله ای و با همکاری شورا و قوه قضائیه سی ان جی را به وی برمی گرداندم و این نوعی درآمد زایی بیشتر بود. که متاسفانه اتفاق نیفتاد.

در خصوص درآمد پایداری که در زمان بنده ایجاد شده باشد که یکی از اعضای شورا عنوان کرد باید بگویم که موضوع درآمد پایدار تازه باب شده و واقعا در آن زمان حدود سالهای ۸۲ که من شهردار بودم موضوع درآمد پایدار مطرح نبود یا شاید بنده از تاثیر درآمد پایدار برای آینده اطلاع دقیق نداشتم . آنقدر پول به شهرداری می رسید که ما مازاد هم داشتیم و آخر سال نمیدانستیم با پولهای اضافی چه کنیم . در چهار سال اول ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد واقعا پولهای زیادی داده شد که ما توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم . در حال حاضر هم باید شورا و شهردار بنشینند و با کار کارشناسی تصمیمات خوبی جهت درآمد پایدار شهرداری بگیرند.

شایعه است که بسیاری از بدهی های فعلی شهرداری از زمان شما به ارث رسیده است . توضیح می فرمائید؟

مهندس ورزشی: علت اصلی در ایجاد بدهی های شهرداری ضعف مسئولین حقوقی شهرداری است که با عدم پیگیری باعث این مشکلات شده اند.اصلا انتقاد شما به بنده درست ، من چند پروژه پارک در بهبهان انجام دادم (میدان ارجان ، پارک شاهد و…)
در خصوص میدان ارجان کارشناس ها دعوت شدند و قیمت گذاری کردند که فقط یک نفر قبول نکرد و به دادگاه شکایت کرد و متاسفانه بعد از بنده  شهرداران  نتوانستند دفاع مناسبی انجام دهند و باز هم ضعف حقوقی شهرداری پر رنگ بود .

اگر فرض کنیم که تمامی تقصیر ها هم در این پروژه ها به بنده برگردد نهایتا پنج پروژه بوده که کلا ۱۰ میلیارد بدهی می شود ولی در حال حاضر شهرداری بیش از ۳۰ میلیارد بدهی دارد بقیه که دلیلش من نبودم . گذشته از این بعضی از
شهرداران آمدند هیچ کاری انجام ندادند و بدهکار شدند بنده کار انجام دادم و در نهایت با تراز مثبت شهرداری را تحویل دادم

یکی از اساسی ترین مشکلات شهرداری بدهی به کارگران است . تا چه زمان این مشکل را حل می کنید ؟

مهندس ورزشی: کار واقعا مشکل است و شرایط بسیار سخت ولی برآورد بنده این است که تا ۶ ماه یا یک سال بتوانم این مشکل را رفع کنم و ویژگی بنده نسبت به دیگر کاندیداها هم این است که کارگران شهرداری اعتماد به بنده دارند و به دلیل این اعتماد این فرجه را به بنده خواهند داد .

یکی از خبرنگاران از آقای سینا که از طرفداران مهندس ورزشی بود پرسید . آقای سینا در دور گذشته انتخاب شهردار دو نفر به مهندس پیدایش ، دو نفر به مهندس آقامیری و دو نفر هم به مهندس ورزشی رای داده بودند و رای شما برای انتخاب شهردار تعیین کننده بود . اگر مهندس ورزشی گزینه اصلح است پس چرا آن زمان به مهندس ورزشی رای ندادید ؟

آقای سینا: در ابتدای شورای چهارم بودیم و شورای چهارم نیز از ۷ نفر به ۱۱ نفر اتقاء پیدا کرده بود.از طرفی تنشهایی مربوط به سالهای گذشته  بین آقای اسمی زاده و آقای ورزشی وجود داشت .همچنین در بین سه گزینه موجود به دید بنده مهندس آقامیری حاشیه کمتری داشت و شهردار وقت هم بود و قولی هم که داده بود مبنی بر اینکه اگر همه در کنار من باشند شاید بهتر عمل کنم . به استناد به این دلایل به مهندس آقامیری رای دادم .

برای مشکل غیرقابل حل خیابان عدالت چه راهکار عملی ای دارید؟

مهندس ورزشی : مشکل عدالت بیشتر از اینهاست که با نوسازی بلوار حل شود . خیابان عدالت نه تنها رویه اش دچار مشکل است . بلکه در زیر نیز مشکلات عدیده ای دارد و بیش از ۹۰ درصد تونل  دفع فاضلاب زیر آن  نیز گرفته است که باید با کار کارشناسی ببینیم که لایروبی تونل هزینه کمتری دارد یا ساخت تونل جدید . شاید روگذر و زیر گذر هم بتواند مشکل ترافیک آنرا حل کند .

در ادامه قرار بود مهندس آزاده و آقای ذالکیان نیز در صحن شورا حاضر شوند و برنامه های خود را ارائه دهند که هیچکدام در صحن شورا حاضر نشدند و بدون رقابت ، ماراتن انتخاب شهردار را ترک کردند.

فردا نیز آقایان کشت زر ، پیدایش و زعیم جهت ارائه برنامه و نشستن بر صندلی داغ شورا و تلاش برای پیروزی در ماراتن سنگین انتخاب شهردار بهبهان در شورا حاضر خواهند شد وبه سوالات اعضای شورا وخبرنگاران پاسخ خواهند گفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی مردم بهبهان در توهم استان شدن یایه کشور مستقل مثل فیلم جومونگ هستند.خخخخخخخخخخ