تقدیر وزیر راه از خلبان شجاع

خورنا: وزیر راه و شهرسازی در پی شجاعت و مهارت خلبان شهبازی در نجات جان مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ مسکو-تهران گفت: کار ارزشمند این خلبان به طور حتم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

علی نیکزاد در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) مراتب تقدیر و تشکر خود را از خلبان شهبازی به عمل خواهند آورد .

وی خاطر نشان کرد: این خلبان شجاع در شرایط اضطراری توانست با مهارت جان مسافران خود را نجات دهد و بدون خسارت جانی و مالی هواپیما را بر زمین بنشاند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تجلیل از ایشان در سطح وزارتخانه افزود: به دنبال این هستیم تا فراتر از سطح وزارتخانه هم از ایشان تجلیل شود که به محض جمع بندی تصمیمات به اطلاع می رسد.

یادآورمی شود پرواز ۷۴۲ مسکو- تهران روز ۲۶ مهرماه جاری در هنگام فرود در فرودگاه بین المللی امام خمینی متوجه باز نشدن چرخ جلو هواپیما شده و بعد از اجرای تمامی دستورالعمل های پروازی هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را در فرودگاه مهرآباد بدون هیچ گونه خسارت جانی و مالی بر زمین نشاند.  ۸۰ درصد از مسافران این هواپیما روس و بقیه ایرانی بودند.