نماینده آبادان: ۱۳ آبان تقابل حق و باطل است

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: روز ۱۳ آبان یادآور تقابل و رویارویی حق و باطل است.

عبدالله کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان سال ۵۸ اظهار داشت: ۱۳ آبان روزى است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازى از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.
وی افزود: این روز در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایدارى ایرانیان در برابر استکبار جهانى آشکار است.
‌نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:۱۳ آبان زادروز انقلابى بزرگ‌تر از انقلاب اول است که حضرت روح‌الله آن را انقلاب دوم نامیده است.
وی با اشاره به نامگذاری این روز به انقلاب دوم کشورمان خاطرنشان کرد: زیرا در چنین روزى دانش‌آموزان انقلابى توانستند گوهر دانش و آموزندگى را در آیینه حماسه و دلیرى بتابانند و غبار خود باختگى را از سیماى مدرسه بزدایند.
کعبی اضافه کرد: در این روز، دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم منفور پهلوى و دخالتهاى آمریکا در ایران به صحنه آمده اما دژخیمان شاه آنان را آماج حملات وحشیانه خود قرار دادند و فرزندان انقلاب را به خاک و خون کشیدند.
به گفته وی در روز ۱۳ آبان سال ۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام راحل، لانه جاسوسى آمریکا و مرکز طراحى و سناریوپردازى براى براندازى نظام در تهران را تسخیر و جاسوسان آمریکایی را طى ۴۴۴ روز در چنگ اراده انقلابى ملت ایران قرار دادند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فتح لانه جاسوسى آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نماى کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در مقیاس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود، افزود: بلکه آغاز تحول عمیقى بود که در خاورمیانه و در سطح جهان براى عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجى آمریکا به وقوع پیوسته بود.
وی ادامه داد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامى ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است و یکى آرمان‌هاى مهم انقلاب اسلامى به عنوان یک حرکت اصیل اسلامى، مقابله با استکبار جهانى بوده و عمق و اصالت این آرمان به انداز‌ه‌ای است که هیچگاه آمریکا نمی‌تواند امید سازش و مصالحه از سوى حرکت انقلاب را داشته باشد.
کعبی در پایان اظهار داشت: وابسته نبودن به بیگانگان، رد سلطه‌پذیری، رابطه بر اساس احترام متقابل، آزادى سیاسى و اجتماعى در چارچوب احکام اسلام، برابرى در اجراى قانون و تحقق عدالت و برچیدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامى است که بى‌شک روز ملى مبارزه با استکبار جهانى یادآور آن است.