تجهیز پارکینگ فرودگاه آبادان به دستگاه اطفای حریق

خورنا: سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان از مجهز شدن پارکینگ فرودگاه آبادان به دستگاه‌های اطفای حریق پودر خشک خبر داد.

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: پودر شیمیایی و پودر خشک عبارتند از گرد بعضی مواد شیمیایی مانند کربنات‌ها، سولفات‌ها و فسفات‌ها که جهت خاموش کردن حریق به کار می‌روند.
وی افزود: به منظور ارتقا و حفظ ایمنی و افزایش سرعت عمل در مقابله با حوادث احتمالی، پنج عدد دستگاه اطفای حریق ۵۰ کیلوگرمی پودر خشک به همراه سایبان مخصوص با همکاری پرسنل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه آبادان در محوطه پارکینگ هواپیما نصب شد.
رضایی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها جایگزین دستگاه‌های اطفای حریق قدیمی و فرسوده فرودگاه شدند.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: در گذشته نحوه استفاده از پودر شیمیایی به این شکل بود که تعدادی قوطی و یا ظرف را از پودر پر می‌کردند و در جاهای مختلف قرار می‌دادند و به محض شروع آتش‌سوزی افراد مسئول در قوطی‌ها را باز کرده و پودر را بر روی آتش می‌پاشیدند.
وی اضافه کرد: این تکنیک در اغلب موارد با ناکامی مواجه می‌شد ولی با گذشت زمان برای پاشیدن پودر بر روی آتش دستگاه‌های اطفای حریق پودری طراحی و ساخته شدند.
رضایی در خصوص اجرای این طرح گفت: این طرح در راستای برنامه‌ریزی اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص مجهز نمودن فرودگاه‌ها و ارتقای ضریب ایمنی در مواقع بروز حوادث احتمالی اجرا شده است.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان اضافه کرد: مزایای این نوع سیستم اطفای حریق، هزینه مناسب و سرعت عمل و اطفای آنی حریق است.
وی اظهار داشت: این دستگاه‌ها تحت آزمایش‌های گوناگون در جهان قرار گرفته و کاربرد مؤثر را در سخت‌ترین شرایط به اثبات رسانده‌اند.
رضایی در پایان گفت: این دستگاه‌ها توسط اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور خریداری و به فرودگاه بین‌المللی آبادان تحویل و نصب شده است.