مسئولان آبادان در مقابل کاهش بودجه شهرداری سکوت اختیار نکنند

خورنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: کاهش بودجه آبادان با بی‌توجهی مسئولان یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و این داستان از زمان کاهش بودجه آلایندگی و اختصاص آن به خرمشهر اتفاق افتاد.

عبدالحسین مکوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان در محل فرمانداری آبادان با حضور سعدون‌زاده و انصاری دو تن از نمایندگان مجلس، فرماندار و برخی از اعضای شورای شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده و شهردار آبادان تشکیل شد.

وی افزود: این کمیته برای تخصیص اعتبارات استانی به آبادان، چوئبده و اروندکنار تشکیل گردید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان از کاهش ۲ میلیارد از بودجه ۷ میلیاردی شهرداری این شهر و اختصاص آن به اروندکنار و چوئبده خبر داد و تصریح کرد: این نوع تقسیم‌بندی بودجه نه تنها نمی‌تواند به آبادان کمک کند بلکه نمی‌تواند راهکار مشکلات شهرهای دیگر هم باشد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: این روند کاهش بودجه، شهرداری آبادان را که به صورت جهادی عمل می‌کند و در بسیاری از پروژه‌ها همچون احداث پارک‌ها، آسفالت، فضای سبز و فضاهای ورزشی وارد شده است را دچار مشکل و اختلال می‌کند و در عین حال نمی‌تواند بودجه قابل برنامه‌ریزی برای چوئبده و اروندکنار باشد.

مکوندی در ادامه گفت: بنابراین اگر فرماندار و نمایندگان مجلس قصد کمک به شهرهای دیگر را دارند باید تلاششان را مضاعف‌تر کنند و برای اخذ بودجه این شهرها مباحثات بیشتری انجام دهند نه اینکه از بودجه آبادان کم کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه کاهش بودجه آبادان با بی‌توجهی مسئولان یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و این داستان از زمان کاهش بودجه آلایندگی و اختصاص آن به خرمشهر اتفاق افتاد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: به نظر می‌رسد فضای سیاسی شهر حتی بر وظیفه اصلی همه برای تلاش بر ایجاد رفاه و حقانیت مردم آبادان غلبه کرده و آنچه که باید برای مردم این شهر اتفاق بیفتد از اصل مطلب فاصله گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: نباید فراموش کنیم چه آنهایی که با انتصاب و چه آنهایی که با انتخاب بر مسند قدرتند در برابر مردم آبادان مسئول و پاسخگو هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *